اخبار قوه قضاییهویژه

کانون وکلای دادگستری منصرف از کانون‌های حرفه‌ای مورد نظر مجلس است

وکلاپرس– رییس کانون وکلای مرکز گفت: انتظار ما از نمایندگان مجلس، شفاف‌ سازی و تأکید بر عدم شمول کانون‌ های اقتصادی حرفه‌ ای و تخصصی به کانون ‌های وکلای غیراقتصادی است.

به گزارش وکلاپرس، جلیل مالکی در گفت‌ و‌ گو با ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ اظهار کرد: بارها و موکداً اعلام کرده‌ ایم که کانون‌ های وکلای دادگستری با توجه به ماهیت غیراقتصادی خود نمی‌ توانند مشمول قانون اقتصادی اجرای سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی قرار گیرند و کانون‌ های حرفه‌ ای و تخصصی زیر مجموعه ماده ۲۹ قانون برنامه ششم کشور منصرف از کانون وکلای دادگستری به عنوان یک موسسه مستقل غیراقتصادی که احکام و قواعد آن به موجب قانون خاص مشخص شده است می‌ باشد.

بیشتر بخوانید:

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: صحبت ما با شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی پیرامون رفع ابهام از کانون‌ های حرفه‌ ای و جلوگیری از تفاسیر احتمالی در آینده است که حسب نظریه اخیر شورای نگهبان این مهم به مجلس شورای اسلامی واگذار شده است.

وی بیان کرد: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که با شفاف‌ سازی و تأکید بر عدم تسری ضوابط کانون‌ های اقتصادی حرفه‌ ای و تخصصی به کانون‌ های وکلای غیراقتصادی از تفسیرهای سلیقه‌ ای در خصوص قانون مصوب ‌مجلس جلوگیری کنند.

مالکی ادامه داد: مشکل اشتغال فارغ‌ التحصیلان حقوق با نادیده گرفتن اصول و بنیان‌ های شناخته شده حقوقی و تغییر ماهیت آنها حل نمی‌ شود بلکه باید برای حل این معضل ابتدا نظام پذیرش دانشجو متناسب با نیاز کشور را حل کرد و سپس زمینه اشتغال را با الزامی شدن وکالت دادگستری و اعاده ظرفیت‌ های کاری جداشده از نهاد وکالت بوجود آورد.

بیشتر بخوانید: وکالت اجباری ؛ ضرورت و اهمیت

گفتنی است روز شنبه عباسعلی کدخدایی در خصوص طرح اصلاح مواد ۷ و ۱ قانون اجرای سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: این طرح تنها یک ایراد شکلی دارد و  مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس شناخته نشده است و اگر وکلا اعتراضی به مصوبه دارند، می‌ توانند از طریق مجلس پیگیری کنند.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا