اخبار قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری استان تهران: برای پذیرش کارآموزان وکالت مشکلی نداریم

وکلاپرس- علی القاص مهر رئیس کل دادگستری تهران با تاکید بر ضرورت حضور وکیل برای اجرای عدالت از ظرفیت پذیرش دو هزار و پانصد نفری تشکیلات قضایی استان تهران برای کارآموزان وکالت سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

دسترسی به وکیل از مهمترین موضوعات برای تحقق دادرسی عادلانه است

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، علی القاص مهر با بیان اینکه « یکی از راه‌های دسترسی به عدالت و احقاق حق، دسترسی آسان مردم به وکیل و در عین حال با هزینه پایین است» اعلام کرد: با توجه به گستردگی و پیچیدگی دعاوی و همچنین توسعه تشکیلات قضائی، دسترسی به وکیل از مهمترین موضوعات برای تحقق دادرسی عادلانه است. از طرفی، در بسیاری از قوانین هم حضور وکیل الزامی است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: نه تنها برای کارآموزی پذیرفته شدگان فعلی استان ظرفیت داریم، بلکه اگر تعداد قبولی ها بیشتر هم شود، بازهم تشکیلات قضائی استان آمادگی برگزاری دوره کارآزموزی را دارد.

تشکیلات قضائی استان تهران، ظرفیت پذیرش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفری که در آزمون وکالت پذیرفته شدند را دارند

القاصی تاکید کرد: تشکیلات قضائی استان تهران، ظرفیت پذیرش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفری که در آزمون وکالت پذیرفته شدند را دارند و زمینه شروع به کار آن‌ها فراهم می‌شود و امیدوارم نتیجه این امر دسترسی راحت مردم به وکلا و دادرسی عادلانه باشد.

منبع: ایسنا

یک دیدگاه

  1. معلومه که مشکلی ندارید جناب، چون اساسا کاری انجام نمیدید، زمان ما که یه پرونده میزاشتن میگفتن بخون و برگت را پر کن… بعد قاضی محترم مهر میکردند… در صورتی که مبنای قانون برگزاری جلسه در حضور کارآموز است… یعنی یک صندلی برای کار آموز بگذارند کنار قاضی… اونجور که شما آماده اید میشود کارآموز بنده که پس از ۱۰ ماه کارآموزی از من سئوال میکند چطور باید لایحه نوشت…!! اشتغال زایی به هر قیمت میشود ماجرای واردات پرتقال از چین، که خواستند به هر قیمتی، قیمت میوه پایین آید،ولی نتیجه؟! شد نابودی باغدار داخلی… بعد از پنج سال که متوجه شدند و واردات قطع شد دیگر باغ ها ویلا شده بود!!! وکالت و کارشناسی و سر دفتری را بیش از این نابود نکنید… والا ما با چندین سال سابقه وکالت ،از سال ۹۸ به این طرف مراجعاتمان نصف هم کمتر شده،حالا وکیل تازه وارد چطور قراره درآمد داشته باشه و فاسد نشه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا