اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای اصفهان: باید وکلای مرکز وکلا هم در پرونده های تسخیری مشارکت کنند

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بخشی از فعالیت های عام المنفعه کانون های وکلای دادگستری را برشمرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان، رئیس کانون وکلای استان اصفهان روز چهارشنبه در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان و سایر مهمانان حاضر در جلسه ضمن تشکر و قدردانی از خدمات کمیته امداد گفت: کانون های وکلا در کنار وظایف خیرخواهانه همواره دغدغه مسئولیت های اجتماعی را دارند که خدمت رسانی به افراد نیازمند یکی از این وظایف و رسالت های مهم اجتماعی است.

وکلای دادگستری در زمینه خدمات داوطلبانه همیشه پیشقدم هستند

دکتر لیلا رئیسی افزود: اگر منصفانه نگاه کنیم وکلای دادگستری در زمینه خدمات داوطلبانه همیشه پیشقدم هستند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. آمار نیز گواه بر این مسئله است. کانون وکلای اصفهان در این استان به تنهائی بار مسئولیت وکالت های تسخیری را برعهده گرفته است. قانون، هر وکیل را به پذیرش سه پرونده تسخیری در سال موظف کرده است اما عملا این تعداد بسیار بیش از این رقم است.

رئیس کانون وکلای اصفهان در ادامه به فعالیت های وکلا در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم از ترس بیماری و ابتلا به کرونا در خانه ها قرنطینه بودند و بسیاری از مشاغل فعالیت های خود را متوقف کرده یا کاهش داده بودند، وکلای دادگستری در دادگاه ها حضور می یافتند تا بتوانند از حقوق موکلین خود به خوبی و شایستگی دفاع کنند.

باید وکلای مرکز وکلا هم در پرونده های تسخیری مشارکت کنند

او ادامه داد: حجم پرونده های تسخیری در سال های گذشته آنقدر زیاد شده که ما مجبور شدیم با دادگستری جلسات متعددی برگزار و به این نکته اشاره کنیم که پذیرش پرونده های تسخیری وظیفه قانونی همه وکلای استان است و باید وکلای مرکز وکلا هم در این امر مشارکت کنند ولی همچنان بار این مسئولیت بر دوش کانون وکلاست.

او افزود: ساختمان موسسه معاضدت قضائی کانون وکلای اصفهان به دلیل حجم بالای پرونده های معاضدتی و تسخیری پاسخگوی این حجم از مراجعه کننده و پرونده نیست و همکاران ما با همه توان در این موسسه مشغول خدمت رسانی به اقشار بی بضاعتی هستند که به هر دلیلی با مشکلات حقوقی مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید:

تفاهمنامه ای فی مابین کانون وکلای اصفهان و زندان امضا شده است

رئیس کانون وکلای اصفهان به تفاهمنامه فی مابین کانون وکلای اصفهان و زندان اشاره کرد و گفت: در این تفاهمنامه کانون وکلای اصفهان پذیرفته است که در کنار وکالت های معاضدتی و تسخیری، وکلای کانون در زندان حضور پیدا کنند و به زندانیان مشاوره بدهند و در بیرون از زندان به خانواده های زندانیان مشاوره های حقوقی ارائه کنند تا این خانواده ها به جهت گرفتاری های متعددی که بعضا با آن درگیر هستند در دام موسسات غیرمجاز و افراد سودجو اسیر نشوند.

دکتر رئیسی افزود: با وجود فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه ای که توسط وکلای کانون وکلا به افراد جامعه ارائه می شود اما متاسفانه شاهد حجم گسترده ای از اخبار نادرست و هجمه های سنگینی هستیم که به نهاد وکالت و کانون های وکلا در سال های اخیر وارد شده است و متاسفانه از طریق تریبون های رسمی مثل صدا و سیما نیز به آن دامن زده می شود و از جامعه وکلا چهره ای نادرست به جامعه عرضه می شود و به ما فرصت دفاع از همان تریبون داده نمی شود.

افتتاح کلینیک تخصصی حقوقی خانواده در اصفهان

او در ادامه به افتتاح کلینیک تخصصی حقوقی خانواده در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه ای که میان کانون وکلای اصفهان، دانشگاه آزاد، استانداری و شهرداری منعقد شده، هفته گذشته شاهد افتتاح کلینیک تخصصی حقوقی خانواده در اصفهان بودیم که به افراد نیازمند در زمینه حقوقی و روانشناسی خدمات ارائه می دهد و می تواند گام مهمی در جهت آگاهی بخشی به خانواده ها محسوب شود. برای اطلاع شهروندان از چنین خدماتی ما توقع داریم که رسانه ملی و تریبون های رسمی در کنار کانون وکلا، مردم و شهروندان را از وجود چنین خدمات ارزشمندی آگاه کنند.

دکتر رئیسی افزود: کانون وکلا با سابقه ای نزدیک به یک قرن فعالیت و تجربه ای که در زمینه مسائل و چالش های نهاد وکالت به دست آورده است انتظار دارد به جای اینکه مورد بی مهری قرار بگیرد و با تهمت های ناروا مواجه شود طرف مشورت دستگاه قضا برای حل بحران های قضائی کشور باشد.
او همچنین قدردانی کمیته امداد از کانون وکلای اصفهان را موجب دلگرمی وکلای کانون وکلا دانست و گفت: جامعه وکلا به وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود واقف هستند و بدون هیچ منت و چشم داشتی برای خدمت رسانی به همه مردم جامعه و مخصوصا قشر آسیب پذیر و نیازمند پیش قدم بوده و خواهند بود و زمانی که از حرفه مقدس وکالت صحبت به میان می آید در همین رسالت های اجتماعی معنا پیدا می کند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا