اخبار کانون ها

تفاهم نامه کانون وکلای گلستان با اداره بهزیستی

وکلاپرس- کانون وکلای دادگستری گلستان تفاهم نامه ای مبتنی بر برخوداری مستمری بگیران بهزیستی از وکیل معاضدتی با اداره بهزیستی این استان امضا کرد.

به گزارش وکلاپرس طبق این تفاهم نامه ی یک ساله که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ به امضای طرفین رسیده است، مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان گلستان می توانند در پرونده های حقوقی از وکیل معاضدتی کانون وکلا برخوردار شوند.

همچنین ظرفیت پذیرش مددجو جهت ارائه خدمات معاضدت در طول مدت قرارداد، مجموعا ۱۰۰ فقره تعیین شده است.

متن کامل تفاهم نامه به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: در نشست هیأت‌مدیره کانون وکلای گلستان مطرح شد: با ترازوی تجارت نمی‌توان عدالت را سنجید

تفاهم نامه  همکاری فی ما بین کانون وکلای گلستان با اداره کل بهزیستی استان

در اجرای تفاهم تامه ۹۰۰/۹۹/۱۵۲۷۱۴ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ فی ما بین سازمان بهزیستی و اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

طرف اول: کانون وکلای دادگستری گلستان با نمایندگی آقای غلامرضا اتحادیه (رییس کانون وکلا)

طرف دوم: اداره کل بهزیستی استان گلستان با نمایندگی آقای دکتر سید مهدی حسینی (مدیر کل بهزیستی استان)

ارائه مشاوره و خدمات معاضدتی به واجدین شرایط مددجویان اداره بهزیستی و در صورت لزوم معرفی وکیل جهت طرح دعوی و یا دفاع از مددجویان نزد مرجع قضایی

مدت تفاهم نامه از تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ به مدت یک سال که در صورت توافق تمدید خواهد.

تعهدات اداره کل بهزیستی

۱- معرفی مددجو در جهت استفاده از خدمات معاضدت در صورتی امکانپذیر می باشد که شخص معرفی شده مستمری بگیر اداره مذکور بوده و این موضوع در کارت شناسایی معتبر نامبرده ( مددجو ) مضاف معرفی نامه اداره یاد شده صراحتا قید گردیده باشد. در صورت عدم رعایت شرط مذکور، کانون وکلا مکلف به معرفی وکیل نخواهد بود.

۲- ارائه خدمات حقوقی صرفا به قید مباشرت و اختصاص به شخصی مددجو دارد.

۳- موضوع معاضدت صرفا به پرونده های حقوقی اختصاص داشته و اداره کل مکلف است با بررسی مشکل حقوقی متقاضی ابتدا به ساکن با احراز حقوقی بودن موضوع، متقاضی را جهت انجام اقدامات لازم به کانون وکلا معرفی نماید و با تاکید به این موضوع که اداره کل از معرفی اشخاصی که پرونده آنان دارای وصف کیفری بوده و از موضوع معاضدت خارج می باشد جدا خودداری نماید و در صورت معرفی، منصرف از ارائه مشاوره، هیچگونه اقدامی در جهت معرفی وکیل متصور نبوده و ضمن لحاظ در آمار، معرفی نامه بلااقدام بایگانی خواهد شد.

۴- با توجه به اینکه اشخاص مددجو بعضا دارای معلولیت شدید دهنی – ناشنوا – نابینا و. . . بوده که عملا امکان مداخله در اموال خود را نداشت و یا نیاز به حضور اشخاصی ثالث جهت ارتباط با اشخاص ناشنوا و نابینا ضرورت داشت، لذا اقتضا دارد افراد مذکور با معرفی قیم با شخص رابط در معرفی نامه به این کانون اعلام نما روند بررسی و معرفی و کبل تسریع گردد.

۵- چون ظرفیت ارائه خدمات و معرفی وکیل از طریق کانون وکلا، محدود بوده بنابراین شابسته است اداره کل در معرفی اشخاص مددجو با اولویت بندی و اهمیت موضوع هر پرونده با صلاحدید خود بر اساس پرونده هایی که از حیث تعداد های اداری کا تعبین خواهد گردید اقدام نمایند.

۶- ظرفیت پذیرش مددجو جهت ارائه خدمات معاضدت در طول مدت قرارداد، مجموع ۱۰۰ فقره تعبین که اداره کل مکلف می باشد بر اساس ظرفیت اعلام شده آمار مذکور را در معرفی اشخاص مددجو ملحوظ نظر قرار داده و از معرفی مازاد بر میزان اعلام شده جدا خودداری نماید در غیر این صورت به تفاضل مازاد بر ظرفیت اشاره شده، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۷- صرف معرفی مددجو دلیل بر معرفی وکیل محسوب نگردیده و کانون وکلا از طریق واحد معاضدت با بررسی اسناد و مدارک متقاضی در صورت عدم امکان حصول نتیجه، موظف به معرفی وکیل نبوده و شخص آن با کمیسیون معاضدت خواهد بود

۸- اداره کل موظف می باشد به مددجوی تعرفه شده اعلام نماید که هزینه ها و خسارات دادرسی از قبیل هزینه کارشناسی، هزینه دفتر خدمات قضایی و ارایه اصول مدارک و مستندات و. . . به عهده متقاضی می باشد.

۹- در صورت معرفی وکیل، په مددجو تفهیم گردد که نام برده مکلف می باشد کلیه همکاری های لازم از فیل تهبه وسیله ایاب و ذهاب و پا وکیل بعمل آورده تا در روند دادرسی خلل وارد نگردد.

۱۰- باتوجه به اینکه بضاعت کانون در جهت اعطای خدمات مشاوره ای محدود بوده لذا امکان حضور وکلا در محل تعیین شده از اداره کل در جهت انجام مشاوره با مددجویان فعلا امکانپذیر نمی باشد. ضمن اینکه در صورت نیاز به مشاوره، مددجو می تواند به واحد مشاوره کانون که در ایام هفته ( شنبه الی چهارشنبه) از ساعت ۱۰ الى ۱۲ در آدرس مندرج در نشانی کانون گلستان برقرار می باشد مراجعه و از خدمات مشاوره رایگان بهره مند گردد.

۱۱- تفاهم نامه در دو نسخه تنظیم که هر یک حکم واحد را داشت و طرفین با اطلاع از مفاد آن اقدام به امضا نموده اند.

 

تفاهم نامه کانون وکلای گلستان با اداره بهزیستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا