اخبار اسکودااخبار کانون ها

دکتر کوشا: نهاد وکالت یک نهاد مستقل از حاکمیت و در کنار آن و یاری رسان حاکمیت است

وکلاپرس- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری  صبح امروز (۱۳ اسفند) در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی کانون وکلای دادگستری خراسان، نهاد وکالت را یک نهاد مستقل از حاکمیت و در کنار آن و یاری رسان حاکمیت توصیف کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان دکتر جعفر کوشا در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی کانون وکلای دادگستری خراسان که صبح روز جمعه در محل کوه پارک‌ مشهد برگزار گردید، ضمن بیان اینکه “همان نقشی که ورزش در بدن سالم دارد، استقلال در وکالت هم همین نقش را دارد” اظهار داشت: وکیلی که استقلال ندارد، همانند بدن ناسالمی است که نمی تواند ورزش کند، چرا که وکالت با استقلال عجین شده و استقلال جزء جوهره ذاتی وکالت است.

رئیس اسکودا با اشاره به اینکه اگر حاکمیت می‌خواهد سالم باشد و حقوق مردم حفظ بشود، استقلال نهاد وکالت را بایستی به رسمیت بشناسد، گفت: در حقیقت استقلال در نهاد وکالت، تضمین کننده حقوق مردم است.

نهاد وکالت یک نهاد مستقل از حاکمیت و در کنار آن و یاری رسان حاکمیت است

وی یا تاکید بر اینکه “نهاد وکالت یک نهاد مستقل از حاکمیت و در کنار آن و یاری رسان حاکمیت است” خاطرنشان کرد: ما استقلال کانون وکلای دادگستری را به عنوان میراث گرانبها حفظ خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

دکتر کوشا با بیان اینکه ” نهاد وکالت به مثابه این نیست که ما در مقابل و یا در تضاد با نظام باشیم، بلکه در تعامل مدبرانه با حاکمیت و مسئولین نظام هستیم” عنوان کرد: در راستای این امر بایستی در ایفای نقش وکالت همواره مستقل باشیم؛ چراکه موکلین به ما اتکا می کنند و انتظار دارند که در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه از آنها دفاع کنیم و لازمه این امر نیز این است که بتوانیم آزادانه به بیان اظهارات خود بپردازیم و در دادگاهها اعلام وکالت نماییم.

انتظار داریم که مسئولین والای نظام با کانون‌های وکلا همکاری کنند

رئیس اسکودا خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مسئولین والای نظام که همگی اعتقاد به استقلال دارند، در چارچوب این مسئله با کانون‌های وکلا همکاری کنند و ما نیز همکاری کامل داریم.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های ورزشی در سطح کنونی های وکلا با بیان اینکه اساساً ورزش برای کاهش استرس شغل وکالت بسیار موثر است و ورزش می‌تواند بسیار تسکین آور باشد، اظهار داشت: توسعه ورزش به طرق مختلف در بین خانمها و آقایان وکیل بسیار لازم است و سایر کانون ها نیز همچون کانون خراسان عمل نمایند و اتحاد خودشان را نمایش دهند.

شایان ذکر است دکتر کوشا به همراه جمعی از وکلای دادگستری کانون خراسان بیانیه حمایت از ضرورت استقلال کانون وکلا را امضا کردند.

جزئیات بیشتر را در لینک زیر مشاهده کنید:

 

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا