اخبار کانون هاویژه

امضای بیانیه ضرورت حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری در مشهد

وکلاپرس- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری با حضور در مشهد و در جمع اعضای کانون وکلای دادگستری مشهد با امضای بیانیه ای از ضرورت حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری حمایت کرد.

به گزارش وکلاپرس دکتر جعفر کوشا به مناسبت شصت و نهمین سالگرد استقلال کانون های وکلای دادگستری با حضور در مشهد و دیدار با جمعی از اعضای کانون وکلای دادگستری خراسان حمایت خود را از ضرورت حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری اعلام کرد.

دکتر جعفر کوشا در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی کانون وکلای دادگستری خراسان که صبح روز جمعه در محل کوه پارک‌ مشهد برگزار گردید، ضمن بیان اینکه همان نقشی که ورزش در بدن سالم دارد، استقلال در وکالت هم همین نقش را دارد، اظهار داشت: وکیلی که استقلال ندارد، همانند بدن ناسالمی است که نمی تواند ورزش کند، چرا که وکالت با استقلال عجین شده و استقلال جزء جوهره ذاتی وکالت است.

دکتر کوشا با بیان اینکه ما در تعامل مدبرانه با حاکمیت و مسئولین نظام هستیم، عنوان کرد: در راستای این امر بایستی در ایفای نقش وکالت همواره مستقل باشیم؛ چراکه موکلین به ما اتکا می کنند و انتظار دارند که در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه از آنها دفاع کنیم و لازمه این امر نیز این است که بتوانیم آزادانه به بیان اظهارات خود بپردازیم و در دادگاهها اعلام وکالت نماییم.

رئیس اسکودا خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مسئولین والای نظام که همگی اعتقاد به استقلال دارند، در چارچوب این مسئله با کانون‌های وکلا همکاری کند و ما نیز همکاری کامل داریم.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های ورزشی در سطح کنونی های وکلا با بیان اینکه اساساً ورزش برای کاهش استرس شغل وکالت بسیار موثر است و ورزش می‌تواند بسیار تسکین آور باشد، اظهار داشت: توسعه ورزش به طرق مختلف در بین خانمها و آقایان وکیل بسیار لازم است و سایر کانون ها نیز همچون کانون خراسان عمل نمایند و اتحاد خودشان را نمایش دهند.

متن بیانیه ای که در این همایش به امضای دکتر کوشا و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای خراسان و وکلای دادگستری رسید به شرح زیر است:

استقلال نهاد وکالت از حاکمیت، موضوعی غیرقابل تفکیکی از اصل دادرسی عادلانه بوده و در مباحث حقوق بشری و در اصول بسیاری از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد اشاره قرار گرفته و حق دسترسی به وکیل دادگستری به عنوان حق اساسی شهروندان پذیرفته شده است.

تردیدی نیست که جهت تضمین این حق اساسی و دسترسی مردم به وکیل دادگستری مستقل باید یک سازمان مستقل و غیر وابسته به حاکمیت وجود داشته باشد که امور مربوط به وکلا را اداره نماید.

بر این اساس نقض استقلال کانون وکلا و نهاد وکالت باعث می گردد که نتوان به اجرای دادرسی عادلانه دست یافت، فلذا از مسئولین دستگاه قضایی استدعا داریم اجازه دهند استقلال نهادهای مدنی از جمله کانون های وکلای مستقل که از نشانه های حاکمیت های توانمند است. همچون گذشته ادامه یابد.

 

امضاء و اعلام حمایت دکتر کوشا در حمایت از ضرورت حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری
امضاء و اعلام حمایت دکتر کوشا در حمایت از ضرورت حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا