گفت و گوویژه

دکتر پاشازاده: تردیدی در حسن نیت وکیل نگین کیانی ندارم و اجازه متضرر شدن وی را نمی‌دهیم

وکلاپرس– حسن پاشازاده، رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی، به شرح پاره‌ای از ابهامان پیرامون ارجاع پرونده وکیل نگین کیانی به دادسرای انتطامی کانون مذکور پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، دکتر حسن پاشازاده، رییس هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به تشریح جزئیاتی درخصوص پرونده وکیل نگین کیانی و اعلام تخلف وی به دادسرای انتظامی این کانون پرداخت و گفت: پرونده تخلفات انتسابی به خانم نگین کیانی یک امر داخلی بوده و همانند سایر پرونده ها درچهارچوب مقررات و با رعایت جوانب امر تصمیم گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

موضوع توسط هیأت مدیره به من تکلیف شد

وی افزود: وی افزود: همواره در طول سال گزارش ها و شکایات عدیده ای از وکلا به دادسرای انتظامی کانون ارجاع و رسیدگی می شود. این مورد نیز با تصمیم بالاتفاق هیأت مدیره اقدام شده و من نیز بدون هیچگونه شرح و بسط در اواخر اسفند ماه سال قبل عین مطالب را به دادسرای انتظامی کانون فرستاده ام و از آن موقع هم پیگیر نبودیم و پرونده روال عادل خود را طی می کرد.

او گفت: متاسفانه برخی افراد با انگیزه ها و اهداف گروهی و رقابت انتخاباتی بطور مغرضانه با تهیه و ارسال گزینشی چند قطعه عکس از مراسم تحلیف کانون به خانم کیانی که در جلسه مذکور حضور نداشت او را ترغیب می کنند که بدین بهانه مدیران کانون را مورد مذمت قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

مدیران و فعالین صنفی حق ندارند یکدیگر را خائن خطاب کنند

پاشازاده با تاکید بر این که مدیران کانون ها و فعالین صنفی به هیچ وجه در مقابل هم نبوده و هیچکدام حق ندارند یکدیگر را خائن خطاب کنند، گفت: همه ما در یک کشتی قرار داریم. در کانون ما هیچ مشکل و تنشی وجود ندارد و به فرض ایجاد آن، خودمان قادر به حل و فصل آن هستیم. کانون وکلای آذربایجان با بیش از هفتاد سال قدمت نباید بخاطر چنین موضوعی زیر سوال برود.

گلایه از برخی وکلا و کانون‌ها به دلیل دوقطبی کردن فضا

او ادامه داد: متاسفانه برخی از همکاران ما در سراسر کشور و فعالین عزیز صنفی که آشنایی و اطلاعات دقیقی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی نداشتند بدون کوچکترین تامل و تحقیق و پرسش از ما، بطور یکجانبه علیه ما ایراد سخن نموده و حتی با زیر پا گذاشتن استقلال کانون وکلا درخواست استعفاء و غیره مطرح نمودند که واقعا”به دور از اخلاق و انصاف حرفه ای بود وما در این‌مورد شدیدا’ گله مندیم.

علت حضور رییس مرکز مشاوران قوه و کارآموز آن چه بود؟

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در پاسخ به جزئیات این مراسم گفت: خانم کیانی در آن مراسم اصلا حضور نداشت. برخی افراد خودشان را پشت وی پنهان کرده اند و ما را ضد فعالین صنفی نشان می دهند. کسانی که در مراسم حضور داشتند چرا هیچ حرفی از متن سخنرانی رییس هیأت مدیره کانون و معاونین قضایی دادگستری و دادستان محترم مرکز استان که درمورد ضرورت تقویت نهاد وکالت و حفظ استقلال کانون ها بود، نزدند و فقط به همین حواشی پرداختند. ما هیچگونه عداوت و لجاجتی با وکلای محترم عضو مرکز وکلای قوه قضاییه نداریم آنها فارغ التحصیلان این مملکت هستند و حق دارند به شغل مورد علاقه خودشان مشغول شوند و ایرادات و اعتراضات ما به قانونگذار و مقامات ارشد قوه قضاییه و سایر ارکان حاکمیت است که بطور نسنجیده و برخلاف مصالح ملت و کشور تصمیم گیری می کنند.

بیشتر بخوانید:

او در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر علت دعوت از رییس مرکز مشاوران قوه قضاییه و کارآموز این مرکز گفت: دعوت کانون وکلا از دکتر مختار نعم با تصمیم جمعی هیات مدیره به علت سمت علمی و دانشگاهی نامبرده به عنوان استاد مسلم حقوق و رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوده و ربطی به کارآموز بودن وی ندارد. شایان ذکر است که به دلیل ارتباط حسنه کانون با دانشگاه و در اختیار قراردادن رایگان سالن آمفی تئاتر و فضای دانشکده با تمام امکانات و خدمات جهت برگزاری آزمون اختبار و همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه با کانون فرصتی مغتنم برای کانون بوده و اینکه برخی از اعضای کانون های دیگر وی را جزو ممتحنین آزمون اختبار اعلام کردند واقعا” محل تاسف بوده و قویا” تکذیب می شود.

نامه رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی به رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تبریز
نامه رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی به رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تبریز

او افزود: خانم معصومه فرهادی، رییس محترم مرکز مشاوران قوه قضاییه، نیز بنا به صلاحدید و تصمیم هیأت مدیره به عنوان میهمان به مراسم دعوت شده بود ولی من هیچ دخالتی در دعوت او به روی سن نداشتم. از ۱۷۰ کارآموز حدود ۱۰۰ نفر روی سن آمدند و پروانه گرفتند و مراسم بین ۲ تا ۳ ساعت طول کشید. مقامات محترم قضایی و روسای ادوار کانون و اعضای هیات مدیره و وکلای پیش کسوت و روسای کمیسیون ها و ادارات کانون در کنار هم پروانه کارآموزان را تقدیم می کردند با توجه به کثرت کارآموزان و میهمانان از آنجا که ایشان نیز در ردیف اول کنار یکی از معاونین محترم دادگستری نشسته بودند، مجری مراسم که از همکاران صداوسیما بود و خانم فرهادی را هم می شناختند ولی اطلاعی از جزئیات روابط مرکز وکلا با کانون نداشتند به رسم احترام از وی نیز دعوت کردند تا روی سن بیاید. نامبرده در حد اعطای پروانه دو نفر از کارآموزان روی سن و در کنار هیات مدیره حضور داشتند و وقتی که متوجه حضور او شدم از وی تشکر کردیم تا بنشیند.

کانون وکلای آذربایجان زورآزمایی خود را بر سر عضو خود اجرا نمی کند

او در پاسخ به این پرسش که مستند اعلام تخلف چه بوده است، گفت: چون پرونده امر در مرحله تحقیقات مقدماتی است لذا من خودم را مجاز به بیان جزئیات و مستندات اتهام انتسابی نمی دانم ولی اضافه می کنم به باور بسیاری از استادان انتشار متن شکایت یا گزارش اولیه تخلف انتسابی به یک وکیل در فضای مجازی و مظلوم نمایی و یارگیری سایبری به دور از اخلاق حرفه ای است. به عنوان یک مدیر اگر قدرتی داشته باشم، قطعا آن را برای حقظ و تقویت استقلال نهاد وکالت صرف می کنم و کانون وکلای آذربایجان زورآزمایی خود را بر سر عضو خود اجرا نمی کند.

تردیدی در حسن نیت وکیل نگین کیانی ندارم

او ادامه داد: مرز باریکی میان انتقاد و تخریب وجود دارد. در حسن نیت خانم کیانی تردیدی ندارم و اجازه نخواهیم داد که او متضرر شود. اهل فن تصدیق می فرمایند که مداخله سایر کانون ها و اظهارات جانبدارانه برخی از اعضای محترم آنها به علت ایجاد فضای سنگین دو قطبی ممکن است به ضرر خانم کیانی تمام شود.

او در پایان گفت: رقابت صنفی در داخل کانون ها و یا اتحادیه قانون و قاعده دارد و انصاف نیست به خاطر رقابت های جناحی و انتخاباتی به برخی از مدیران که شبانه روز برای نهاد وکالت تلاش می کنند تهمت بزنیم. در شرایط حاضر تمام مدیران و فعالین صنفی و استادان و صاحبان قلم و همکاران باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرات داخلی، بصورت متحد و یک صدا مدافع استقلال کانون وکلا و جلوگیری از تضعیف و تخریب نهاد وکالت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا