اخبار بین المللیویژه

دفاع وکلای ترامپ در سنای آمریکا پایان یافت

وکلاپرس ـ با پایان یافتن دفاع وکلای ترامپ در محکمه استیضاح وی، انتظار می رود به زودی رأی گیری درباره محکومیت یا تبرئه رییس جمهور سابق آمریکا آغاز شود.

به گزارش وکلاپرس، محاکمه دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا که به اتهام تحریک برای شورش از روز سه ‌شنبه هفته گذشته آغاز شد، روز جمعه(۲۴ بهمن ۹۹) به دفاعیات وکلای وی رسید که حق داشتند به مدت ۱۶ ساعت در ۲ روز به ارائه دفاعیات نسبت به موکل خود بپردزاند.

بیشتر بخوانید: خروج پنج وکیل ترامپ از تیم حقوقی استیضاح وی

با این حال تیم وکلای ترامپ تنها حدود ۳ ساعت برابر سناتورها سخنرانی کردند و تصمیم گرفتند از مابقی زمان خود استفاده نکنند.

عصر روز گذشته با اتمام دفاعیات وکلای ترامپ، سنا وارد ۴ ساعت جلسه پرسش و پاسخ از وکلا و دادستان‌ها شد که بیشتر در حکم مرور دوباره اظهارات آنها در قالب سوالات سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه بود.

لازم به ذکر است سنا امروز وارد مرحله آخر استیضاح شده و در صورت احضار نکردن شاهدان، سناتورها عصر امروز به محکومیت یا تبرئه دونالد ترامپ رای خواهند داد.

بیشتر بخوانید:‌ کانون وکلای نیویورک به دنبال اخراج وکیل ترامپ از این کانون است

برای مجرم شناخته شدن رئیس جمهوری سابق آمریکا که در مدت چهار سال، ۲ بار استیضاح شد به رای مثبت ۶۷ نماینده نیاز است که با توجه به برابر بودن تعداد کرسی‌های دو حزب، ۱۷ رای جمهوری‌خواه ضروری است.

گفتنی است در رای‌گیری اولیه برای قانونی دانستن این محاکمه، تنها ۶ جمهوری‌خواه رای مثبت دادند که با احتساب آن، هنوز به ۱۱ جمهوری‌خواه دیگر نیاز است؛ موضوعی که احتمال آن بسیار ضعیف دانسته می‌شود.

منبع: ایرنا و بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا