اخبار بین المللیویژه

کانون وکلای نیویورک به دنبال اخراج وکیل ترامپ از این کانون است

وکلاپرس ـ کانون وکلای نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد وکیل رودی جولیانی را به علت تحریک طرفداران ترامپ برای مقابله با آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اخراج کند.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای نیویورک(NYSBA) در پی سخنرانی رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، ساعاتی پیش از هجوم طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد این وکیل دادگستری را اخراج کند.

سخنرانی تحریک آمیز رودی جولیانی در روز چهارشنبه(۶ ژانویه)

وکیل ترامپ روز چهارشنبه(۶ ژانویه ۲۰۲۱) در جمع طرفداران ترامپ ادعاهایی مبنی بر تقلب انتخاباتی مطرح کرد.

جولیانی با ادعای اینکه مدارکی از تقلب انتخاباتی تنها ۱۰ روز تا علنی شدن نهایی فاصله دارند، گفته بود: اگر ما اشتباه کنیم، خودمان را مورد تمسخر قرار داده ‌ایم، اما اگر حق با ما باشد، خیلی از آنها به زندان می‌ افتند. پس بیایید مبارزه کنیم. مایلم تا وجهه خودم را به خطر بیندازم، رئیس جمهور مایل است تا وجهه خودش را به خطر بیندازد، بر این اساس که ما جرمی پیدا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ریختن رنگ موی وکیل ترامپ خبرساز شد

بیانیه کانون وکلای نیویورک برای اخراج رودی جولیانی

در همین راستا و دو روز بعد از هجوم طرفداران ترامپ به کنگره، کانون وکلای نیویورک در بیانیه ای شدید اللحن اقدامات تحریک آمیز این وکیل دادگستری را مورد انتقاد قرار داد و با استناد به آیین نامه این نهاد بیان داشت:«بر اساس آیین نامه کانون وکلای نیویورک کسی که به دنبال سرنگونی ایالات متحده آمریکا یا یکی از ایالات آن است…در این کانون جایی ندارد.»

در ادامه بخش هایی از بیانیه کانون وکلای نیویورک را خواهید خواند:

شروع رسیدگی تاریخی برای لغو عضویت وکیل ترامپ از عضویت در کانون وکلای ایالت نیویورک

کانون وکلای ایالت نیویورک (NYSBA) شورش خشونت آمیزی را که در ۶ ژانویه در برابر کنگره آمریکا رخ داد… به شدت محکوم می کند.

خوشبختانه، کنگره بر این یورش غلبه کرد و مسئولیت قانون اساسی خود را در تأیید پیروزی بایدن-هریس انجام داد. با این حال، ما باید ریشه اصلی این حادثه نفرت انگیز را که مقصر آن قبل از هر چیز رئیس جمهور دونالد ترامپ است، بررسی کنیم.

اما رئیس جمهور در این مسیر تنها نبود. چند ساعت قبل از حمله جمعیت خشمگین به دیوارهای کنگره، وکیل شخصی ترامپ، رودلف جولیانی، در جمع هزاران نفر در کاخ سفید سخنرانی کرد و ادعاهای بی اساس تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و دور دوم سنای آمریکا در جورجیا را تکرار کرد.

کانون وکلای نیویورک طی ماه های گذشته صدها مورد شکایت در مورد آقای جولیانی و تلاش های بی اساس وی از طرف رئیس جمهور ترامپ برای ایجاد تردید در صحت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در جهت لغو نتایج قانونی آن، دریافت کرده است.

این نهاد به عنوان بزرگترین کانون وکلای کشور، مسئولیت دفاع و محافظت از قانون را بر عهده دارد. بر اساس این شکایات و اظهاراتی که آقای جولیانی اندکی قبل از حمله به پایتخت گفته است، رئیس NYSBA، اسکات ام. کارسون(Scott M. Karson) ، تحقیقاتی را آغاز کرده است تا تعیین کند بر اساس آیین نامه کانون آیا آقای جولیانی باید از لیست اعضای این اتحادیه خارج شود[یا خیر]؟

در آیین نامه NYSBA آمده است: « کسی که با زور یا سایر وسایل غیرقانونی، طرفدار سرنگونی یا تصرف دولت ایالات متحده، ایالت یا منطقه ای از آن، یا هرگونه تقسیم سیاسی در آن باشد، عضو کانون نخواهد بود. » …

آقای جولیانی برای این روند باید آماده شود و این فرصت را دارد – تا در صورت تمایل  – به دفاع از سخنان و اعمال خود بپردازد…

این تصمیم برای NYSBA تاریخی است و ما به آسانی به چنین تصمیمی نرسیده ایم.[در عین حال] ما نمی توانیم بیکار بمانیم و اجازه دهیم کسانی که قصد تخریب ساختار ویژه دموکراسی ما را دارند، کنترل نشوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا