اخبار بین المللیویژه

اهدای جایزه حقوق بشر کانون وکلای آمریکا به نسرین ستوده

وکلاپرس– به گفته رسانه ها کانون وکلای آمریکا نسرین ستوده، وکیل دادگستری کانون وکلای مرکز را به عنوان برنده جایزه سالانه النور روزولت برای ترویج حقوق بشر معرفی کرد.

جایزه حقوق بشر کانون وکلای آمریکا به نسرین ستوده اهدا شد

کانون وکلای آمریکا (ABA) روز دوشنبه (۸ دی) نسرین ستوده را به خاطر فعالیت‌ هایش در تقویت پایبندی به حقوق بشر ستود.

در کنار نسرین ستوده، دکتر آنتونی فاوچی (رئیس مرکز مقابله با بیماری ‌های مسری و عفونی آمریکا) و بیلی جین کینگ (قهرمان بازنشسته تنیس و فعال مدنی) نیز جایزه النور روزولت را دریافت کردند.

«النور روزولت» همسر روزولت، رییس جمهور اسبق آمریکا، و یکی از تدوین کنندگان منشور حقوق بشر سازمان ملل بوده است. جایزه حقوق بشر النور روزولت سالانه به افراد و سازمان‌ هایی اهدا می‌ شود که برای پیشبرد حقوق بشر در سراسر دنیا فعالیت ارزشمندی انجام داده ‌اند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است نسرین ستوده در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است. این وکیل دادگستری بابت عنوان مجرمانه اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به پنج سال حبس و بابت فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی به یکسال حبس محکوم شده بود.

همچنین به نقل از ایرنا، ستوده در اوایل سال ۹۸ در حکمی که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت موثر در گروهک غیرقانونی و ضد امنیتی کانون مدافعان حقوق بشر، لگام (حذف اعدام) و شورای ملی صلح، تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی جمعاً به ۳۳ سال حبس و تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده که طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۲ سال اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا