اخبارویژه

دستگیری یک متظاهر به وکالت در اصفهان که در قالب مؤسسه حقوقی مبالغ کلانی به دست آورده بود

وکلاپرس– یک متظاهر به وکالت در اصفهان که با عناوین جعلی و دارای سوابق متعدد کیفری در قالب مؤسسه حقوقی مبالغ کلانی به دست آورده بود دستگیر شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل ار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری اصفهان از دستگیری شخصی که در قالب دفتر وکالت همسر خود اقدام به تاسیس موسسه حقوقی کرده بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید:

رییس کل دادگستری اصفهان در خصوص جزئیات این تخلف گفت: در پی وصول گزارشات و شکایت تعدادی از شهروندان از فردی که با عناوین جعلی و دارای سوابق متعدد کیفری در قالب دفتر وکالت همسر خود اقدام به تاسیس موسسه حقوقی کرده و با تظاهر به امر وکالت و نیز انجام داوری با ادعا‌های واهی مبالغ کلانی را از افراد تحصیل می‌کرده است، مراتب در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان قرار گرفت.

وی افزود: با شناسایی تعدادی از مالباختگان و تشکیل پرونده کیفری علیه نامبرده در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان، با هماهنگی و اقدام حفاظت و اطلاعات دادگستری استان شخص شناسایی شد و دفتر و موسسه حقوقی یادشده پلمب، گردید و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری اصفهان خطاب به شهروندان استان، گفت: در پیگیری و انجام امور حقوقی و قضایی خود با دقت و انجام تحقیقات لازم اقدام کنند و در انتخاب دفاتر و موسسات حقوقی و مشاوره و نیز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری مراقب باشند که در دام افراد سودجو و کارچاق‌کن گرفتار نشوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اقدامات مشکوک و خلاف قانون مراتب را به حفاظت اطلاعات دادگستری مرکز استان اطلاع دهند یا با سامانه تلفنی ستاد خبری حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه (۱۵۸۰) تماس حاصل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری همچنین به افراد سودجو و متخلف در این حوزه نیز هشدار داد: دستگاه قضایی استان با نظارت‌های محسوس و نامحسوس و تیزبینی با افرادی که با اقدامات مجرمانه و خلاف قانون و یا جعل عنوان و کارچاق کنی موجبات تضییع حقوق مردم را فراهم می‌کنند با جدیت و قاطعیت وفق قانون برخورد می‌کند.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا