اخبارویژه

داوود منظور : ۵۰ درصد مالیات مشاغل را صنف‌های پردرآمد از قبیل وکلا می‌پردازند

وکلاپرس- رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: ۵۰ درصد مالیات مشاغل را صنف‌های پردرآمد از قبیل پزشکان، دندانپزشکان، طلافروشان و وکلای دادگستری می‌پردازند.

داوود منظور(رئیس سازمان امور مالیاتی) روز گذشته در صحبت‌های پیش از خطبه نماز جمعه با اشاره به این مطلب که ۵۰ درصد مالیات مشاغل را صنف‌های پردرآمد شغلی همچون وکلای دادگستری می‌پردازند از برنامه های این سازمان برای مسدود سازی کارتخوان‌های بلاتکلیف خبر داد.

بیشتر بخوانید:

 سازمان امور مالیاتی گفت: در سال گذشته نظام نقل و انتقال پول شفاف شد و درگاه‌های پرداخت و کارتخوان‌ها به پرونده مالیاتی متصل شدند که بالغ بر ۷.۲ میلیون کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل شد. حدود ۳ میلیون کارتخوان نیز غیرفعال شدند اما یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان بلاتکلیف هستند که بانک مرکزی تا یک ماه آینده آن‌ها را غیرفعال می‌کند.

۲.۲ میلیون مؤدی جدید شناسایی شده

منظور ادامه داد: با ساماندهی کارتخوان‌ها و درگاه‌های پرداخت، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مؤدی جدید مالیاتی شناسایی شد و از بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات فعالان اقتصادی، یک میلیون مؤدی دیگر شناسایی شد که در مجموع، ۲.۲ میلیون مؤدی جدید شناسایی شد که مهم‌ترین اقدام مالیاتی در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی است.

بیشتر بخوانید:

تعداد اظهارنامه مالیاتی دریافتی از مشاغل نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده است

رئیس سازمان امور مالیاتی  درخصوص  افزایش اظهارنامه های دریافتی اعلام کرد: حدود ۴ میلیون اظهارنامه مالیاتی از اصناف و مشاغل دریافت شد که نسبت به سال گذشته معادل ۱.۲ میلیون افزایش داشته است. تعداد اظهارنامه مالیاتی دریافتی از مشاغل نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده و از ۴ میلیون مؤدی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار صنف، مالیاتشان صفر شد. مالیات ۸۰۰ هزار اظهارنامه زیر ۵ میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا