بخشنامه

بخشنامه رئیس کل دادگستری استان قزوین درباره گزارش‌دهی فرار مالیاتی وکلای دادگستری

وکلاپرس- علی شعبانی(رئیس کل دادگستری استان قزوین) در بخشنامه‌ای از کلیه همکاران قضایی و اداری شاغل در دادگستری خواست در صورت اطلاع از فرار مالیاتی وکلای دادگستری مراتب را به دادستان عمومی و انقلاب و دادستان انتظامی کانون وکلا یا مرکز وکلا گزارش دهند.

بر اساس بخشنامه مذکور وکیل مکلف است در فرم وکالتنامه مبلغ حق الوکاله را درج نماید و نباید از عباراتی مانند طبق تعرفه و … استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

متن بخشنامه به شرح زیر است:

کلیه همکاران محترم قضائی و اداری دادگستری استان قزوین

سلام علیکم

احتراماً با عنایت به اینکه به موجب ماده ۱۰۳ قانون مالیات های مستقیم «وکلای دادگستری و کسانی که در محاکم اختصاصی، وکالت می کنند؛ مکلفند در وکالتنامه های خود رقم حق الوکاله ها را قید نمایند و معادل پنج درصد آن بابت على الحساب مالیاتی روی وکالتنامه تمبر الصاق و ابطال کنند، و مطابق مقررات ماده ۳ «آئین نامه تعرفه حق الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری» وکیل مکلف است در فرم وکالتنامه مبلغ حق الوکاله را درج نماید و نباید از عباراتی مانند طبق تعرفه استفاده کند و … ».

همکاران محترم قضائی و اداری به موجب این بخشنامه موظف اند در صورت اطلاع از فرار مالیاتی و در اجرای ماده ۷۲ قانون آئین دادرسی کیفری مراتب را به دادستان محترم عمومی و انقلاب و حسب مورد به دادستان محترم انتظامی کانون یا مرکز اعلام کنند.

علی شعبانی
رئیس کل دادگستری استان قزوین

 بخشنامه رئیس کل دادگستری استان قزوین درباره گزارش فرار مالیاتی وکلای دادگستری
بخشنامه رئیس کل دادگستری استان قزوین درباره گزارش فرار مالیاتی وکلای دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا