اخبارویژه

خاندوزی: بنا به تصویب هیات مقررات‌زدایی آزمون وکالت، آزمون سردفتری و آزمون کارشناسی رسمی باید هر ۳ ماه بر اساس نمره تراز برگزار شود

وکلاپرس- احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت رئیسی که خود از بانیان اصلی تهیه و تصویب قانون حاشیه‌ساز تسهیل صدور مجوزهاست، امروز اعلام کرد هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مصوبه جدیدی درباره برگزاری آزمون‌های شغلی تصویب کرده است.

به گزارش وکلاپرس هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار(مستقر در وزارت اقتصاد) در شصت و چهارمین نشست خود تصویب کرد مجوزهایی که در شرایط صدور آن‌ها، نیاز به برگزاری آزمون به منظور احراز صلاحیت‌های حرفه‌ای ذکر شده است، باید حداکثر هر سه ماه یک بار آزمون مربوطه را با لحاظ نمره تراز برگزار کنند.

بیشتر بخوانید:

به نقل از بایگاه خبری اختبار، به گفته خاندوزی طبق این مصوبه، برخی آزمون‌ها از جمله سردفتری، کارشناسی رسمی دادگستری، آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه و… باید هر سه ماه یک‌بار آزمون برگزار شوند و نتایج این آزمون‌‌ها هم باید بر اساس نمره تراز اعلام شود نه نمره خام.

به نظر می‌رسد مصوبه امروز این هیات بیش از هرچیز تلاشی برای متوقف کردن فرایند اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه بر اساس نمره خام باشد که قرار است فردا انجام شود.

بیشتر بخوانید:

با این همه مشخص نیست درحالی که در متن قانون تسهیل، زمان برگزاری و نحوه پذیرش تمام این آزمون‌ ها مشخص شده است، چنین مصوبه‌ای چه نتیجه و تاثیری خواهد داشت.

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    وقتی این هیات آشنایی با قانون ندارد. چنین مصوبه های غیر قابل اجرایی هم بعید نیست، وکالت و… الان قانون (هر چند اشتباه )بالادستی داره گفته شده سالی یک بار.

  2. …جنابعالی تو مدرسه خودت سه ماه سه ماه امتحان می‌دادی مثل اینکه بکند کنکور هر سه ماه یکبار امتحان بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا