اخبار اسکوداویژه

نمایندگان مجلس با یک بیانیه معیار پذیرش آزمون وکالت را از نمره به تراز تبدیل کردند!

وکلاپرس- نایب رئیس اسکودا در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای یزد نسبت به اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار و تبدیل معیار پذیرش از نمره به تراز ابراز نگرانی کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، وکیل ابراهیم کیانی، نایب رئیس و سخنگوی اسکودا، در این مراسم با اشاره به فشارهای فشارهای وارده به نهاد وکالت در سال های اخیر اعلام کرد: متاسفانه برخی از نمایندگانی که تخصص، تحصیلات حقوقی، سابقه قضایی و سابقه وکالتی ندارند، نظام حقوق کشور را تغییر می‌دهند.

تخصص و معیار علمی در حال حذف شدن از آزمون وکالت است

 نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ضمن تبریک به کارآموزان گفت: درحال حاضر اوضاع وکالت در کشور مناسب نیست و در یک برهه بد تاریخی قرار گرفته‌ایم، چرا که تخصص و معیار علمی در حال حذف شدن است و معیارهایی که هیچگاه سابقه نداشته، در نهاد وکالت درحال رخنه است.

کیانی افزود: نمایندگان مجلس با تصویب قانون تسهیل مدعی هستند ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت باید حذف و معیار علمی بایستی به عنوان یک معیار تعیین کننده در جذب کارآموزی جاری و ساری شود.

نمایندگان مجلس با یک بیانیه معیار پذیرش را از نمره به تراز تبدیل کردند

سخنگوی اسکودا افزود: بحثی که در قانون مطرح شد معیار و فرمولی بود که افرادی که نمره پیش بینی شده را به دست بیاورند، به عنوان کارآموز وکالت مشغول به کار می‌شوند؛ که به یکباره نمایندگان مجلس با یک بیانیه اعلام کردند که منظور از نمره، نمره تراز شده است که این به معنی مرگ معیار علمی کشور است.

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران اضافه کرد: اگر نمره را اعمال کنند صلاحیت خیلی افراد تایید نمی‌شود، بنابراین باید در این معیار دخل و تصرفی داشته باشند؛ متاسفانه امروز نمایندگان مجلس با یک بیانیه معیار پذیرش را از نمره به تراز تبدیل کردند و دخل و تصرف نمره به تراز هدفی جز نابودی علم و صلاحیت علمی و تخصصی ندارد.

بیشتر بخوانید:

کیانی خاطرنشان کرد: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است به آنچه نوشته‌اید احترام بگذارید، زیرا وقتی قانونی را تصویب می‌کنید که هنوز جوهر ابلاغ آن خشک نشده، محتوای آن را با بیانیه‌ای تغییر می‌دهید، انتظار این را نداشته باشید مردم قانونمند باشند.

نمایندگانی که تخصص، تحصیلات حقوقی ندارند، نظام حقوق کشور را تغییر می‌دهند

وی گفت: از مقامات قضایی درخواست داریم دغدغه قضات را در مورد موضوعی که ارتباط مستقیم با حقوق مردم دارد، به نمایندگان مجلس مطرح کنند.
نایب رئیس اسکودا افزود: متاسفانه برخی از نمایندگانی که تخصص، تحصیلات حقوقی، سابقه قضایی و سابقه وکالتی ندارند، نظام حقوق کشور را تغییر می‌دهند.

کیانی در پایان با اشاره به اینکه تک تک شما جوانان سرمایه‌های کانون‌های وکلای دادگستری هستید افزود: مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما کارآموزان قرار می‌گیرد تا از استقلال و معیارهای علمی کانون وکلای دادگستری محافظت کنید.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

یک دیدگاه

  1. مگر در رشته پزشکی بعد از اتمام تحصیلات دوباره امتحان می گیرند .پس قیاس مع الفارق نکنید و با غوغا سالاری و با ادبیات سنگین خالی از منطق بدنبال حفظ منافع خود نباشید و به جای مردم حرف نزنید مردم به هنگام مراجعه به وکیل شعور دارند و قدرت تشخیص. و چرا به تحصیل کردگان حقوق توهین می کنید. حقوق فقط حفظ مطالب که نیست به کارگیری مطالب در عرصه عمل می باشد که امتحانات کانون و مشاوران فقط حافظه تراکم شده را می سنجند. در واقع سواد و توان فرد را نمی سنجد بلکه وقتی را که برای حفظ کردن گذاشته است را می سنجد و در این رهگذر بسیاری از افراد توانمند که از عهده مخارج زندگی بر نمی آیند و نمی توانند برای مرور دانسته ها وقت بگذارند قبول نمی شوند.مگر وکالت در عمل حفظ مطالب است!! وکالت به کارگیری درست مطالب در مواجهه با مطالب است. آیا کسی که قبول شده به این معنی است که به هنگام وکالت پرونده ها بدون مراجعه به کتب وکالت می کند. بدون استثنا برای هر پرونده به چندین کتب و آرای دادگاه‌ها و آرای وحدت رویه و ….مراجعه می کند. پس بپذیرید که شیوه امتحانات شما خیلی از تحصیل کردگان حقوق را که توانمند هستند و فقط وقت کافی برای مرور مطالب ندارند را از صحنه وکالت حذف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا