اخبار کانون هاویژه

رییس کانون وکلای ایلام: حدود ۲۵ درصد از وکلای استان پروانه فعالیت خود را تودیع کرده‌اند

وکلاپرس- رییس کانون وکلای ایلام در نشست با خبرنگاران این استان، ضمن اعلام آمادگی برای حمایت قضایی از خبرنگاران و رسانه‌‌ها، از تودیع پروانه حدود ۲۵ درصد از وکلای این استان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس و به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الله محمدی در نشست خبرنگاران ایلامی  که در روز گذشته (مورخ ۱۹ مرداد) برگزار شد، ضمن بیان اشتراک جامعه خبری و وکلا در زمینه دفاع از حقوق مردم،به تشریح اقدامات این دو نهاد در راستای تحقق عدالت پرداخت.

بیشتر بخوانید: رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی: ایستادگی در برابر نهادهای قدرت علت غضب نسبت به خبرنگاران و وکلا است

اشترک خبرنگاران و وکلا

حجت الله محمدی رئیس کانون وکلای دادگستری استان ایلام  در خصوص اشتراک های بین نهاد وکالت و جامع رسانه اظهار کرد: وجوه اشتراک فراوان بین خبرنگاران و وکلا وجود دارد و هر دوی این قشر تاثیرگذار جامعه، پیشگامان تحقق دموکراسی هستند و  وجه اشترک خبرنگاران و وکلا، احقاق حقوق مردم، آگاهی بخشی جامعه، دفاع از حقوق مردم و… است.

تاکید بر آزادی مطبوعات در قانون اساسی

رئیس کانون وکلای دادگستری استان ایلام در خصوص اهمیت و جایگاه خبرنگار در جامعه بیان داشت: جامعه و حاکمیت باید بپذیرد که خبرنگار باید نقاد باشد چون توسعه بدون توجه به نقدهای سازنده رسانه‌ها میسر نخواهد شد. در اصل ۲۴ قانون اساسی نیز بر آزادی مطبوعات کاملاً تاکید شده و رسالت خبرنگاران بسیار حساس، ظریف و خطیر است.

حمایت حقوقی و قضایی از خبرنگاران فعال و رسانه‌های دارای مجوز

در ادامه نشست محمدی ضمن تقدیر از جامعه رسانه‌ای به خاطر تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی و مطالبه گری برای احقاق حقوق عامه اعلام کرد: کانون وکلای دادگستری استان ایلام آمادگی خود را برای هر گونه حمایت حقوقی و قضایی از خبرنگاران فعال و رسانه‌های دارای مجوز اعلام می‌دارد.

تودیع پروانه ۲۵ درصد از وکلای استان ایلام

رییس کانون وکلای ایلام افزود: کانون وکلای دادگستری استان ایلام از سال ۱۳۹۵ مستقل شده و فعالیت خود را در استان آغاز کرده است و هم اکنون حدود ۴۰۰ نفر از وکلا در کانون وکلای دادگستری استان ایلام عضویت و فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: بیکاری مطلق ۱۸۰ وکیل از ۲۷۰ عضو کانون وکلای چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه کانون وکلا به عنوان یک نهاد مدنی، قانونی و مستقل، تکالیف و وظایف خود را برای تحقق اهداف و برنامه‌های مصوب و دفاع از حقوق عامه، دنبال می‌کند، اعلام کرد: متاسفانه حدود ۲۵ درصد از وکلای استان فعالیت خاصی ندارند و به ناچار پروانه فعالیت خود را تودیع کرده‌اند.

وکیل رایگان برای نهاد های حمایتی

وی اضافه کرد: در پرونده‌های قضایی هرگاه شخصی مثل مددجویان نهادهای حمایتی و یا زندانی‌ها مشکلی دارند، اما تمکن مالی برای پرداخت هزینه وکیل ندارد، کانون وکلا وکیل رایگان در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

وکیل اگر مستقل نباشد نمی‌تواند از حقوق ملت دفاع کند

در پایان رئیس کانون وکلای ایلام در خصوص جایگاه کانون وکلای دادگستری تصریح کرد: برخی از افراد هنوز جایگاه کانون وکلا را به عنوان یک نهاد مدنی نمی‌شناسند و با نهادهای مشابه اشتباه می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: در تمام دنیا حاکمیت دوست ندارد وکلا مستقل و آزادانه دفاع کنند

وی با اشاره به وصول طرح اصلاح پاره‌ای از قوانین وکالت به هیئت رئیسه مجلس افزود: وکیل اگر مستقل نباشد نمی‌تواند از حقوق ملت دفاع کند. متاسفانه هجمه‌های زیادی علیه کانون‌های وکلا از طرق گوناگون و با کیفیت‌های مختلف وارد می‌شود که بیشتر آنها درست نیست.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا