اخبار کانون هاویژه

رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی: ایستادگی در برابر نهادهای قدرت علت غضب نسبت به خبرنگاران و وکلا است

خبرنگاران و وکلا پیشگامان دموکراسی در جامعه هستند

وکلاپرس- رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از خبرنگاران بر همکاری خبرنگاران و وکلا در جامعه به عنوان مدافعان حقوق ملت تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، حسین شربیانی رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران در روز گذشته (۱۷ مردادماه) با اشاره به وجوه اشتراک فراوان بین خبرنگاران و وکلا، گفت: هر دوی این قشر تاثیرگذار جامعه، پیشگامان تحقق دموکراسی هستند.

خبرنگاران و وکلا دارای محدودیت های عدیده هستند

حسین شربیانی در تاکید نقش جامعه رسانه ای و جامعه وکلای دادگستری به عنوان سردمداران دفاع از حقوق ملت ها اعلام کرد: خبرنگاران و وکلا در کنار یکدیگرند و همکاران نزدیک به شمار می روند چرا که هر دوی این قشرها دارای محدودیت های عدیده بوده و برای دفاع از حقوق شهروندی تلاش می کنند.

نقش آفرینی خبرنگار و وکیل در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است

وی با بیان اینکه نقش آفرینی خبرنگار و وکیل در جامعه نیازمند فرهنگ سازی در سطح جامعه است، از اینکه در ایران تاکنون این دو صنف نتوانسته اند به آنچه که استحقاق آن را دارند دست یابند ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: هر چند طی سال های اخیر این نقش در جامعه بهتر شده و روند مناسبی در پیش گرفته است اما باز حتی از کشورهای همسایه مثل ترکیه فاصله وجود دارد و باید دست در دست هم داده و برای ارتقای جایگاه خبرنگاری و وکالت تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: رییس دادگستری استان تهران: هنوز استفاده از خدمات وکلا به فرهنگ تبدیل نشده است

شربیانی ادامه داد: شرایط فرهنگی جامعه باید این اجازه را به خبرنگاران و وکلا بدهد تا به بهترین شکل ممکن مدافع حق و حقوق ملت شوند که در این صورت بسیاری از مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه رفع خواهد شد.

جامعه خبری تنها نهادی است که می تواند اعتماد عمومی را به جامعه برگرداند

وی بزرگ ترین پشتوانه حاکمیت ها را اعتماد عمومی دانست و یادآور شد: رسانه های گروهی و جامعه خبری تنها نهاد و مجموعه ای است که می تواند اعتماد عمومی را به جامعه برگرداند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به حقوق خبرنگاران در روز خبرنگار

شربیانی رسالت ذاتی جامعه خبری را نقد از وضعیت موجود کشور و ارایه راهکارهای برون رفت از بحران ها برشمرد و اضافه کرد: بر همین اساس جامعه و حاکمیت باید بپذیرد که خبرنگار باید نقاد باشد چون توسعه بدون توجه به نقدهای سازنده رسانه ها میسر نخواهد شد.

ایستادگی خبرنگاران و وکلا در برابر نهادهای قدرت

وی یکی از دلایل مغضوب بودن جامعه خبری و جامعه وکالت را ناشی از ایستادگی در برابر نهادهای قدرت دانست و گفت: بر همین اساس و به منظور هم افزایی باید نهاد وکالت و خبر بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیک شده و همکاری ها و تعاملات خود را بیشتر کنند که در این راستا کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی آمادگی همه گونه همکاری با جامعه رسانه ای استان را دارد.

کانون وکلای آذربایجان شرقی، جزء سه کانون نخست ایران

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی از این مجموعه به عنوان بزرگترین نهاد مستقل در کشور نام برد که هر چند بارها تلاش شده این استقلال از آن گرفته شود اما تاکنون موفق عمل کرده و کارنامه ای درخشان طی بیش از ۸۰ سال فعالیت خود بر جای گذاشته است.

شربیانی تعداد اعضای کانون وکلای آذربایجان شرقی را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: کانون وکلای این استان با قدمتی افزون بر۷۰ سال جزو سه کانون نخست ایران همراه با تهران و شیراز است که طی این سال ها خدمات شایان توجهی به جامعه حقوقی کشور و استان و نیز صیانت از حقوق عامه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا