اخبار بین المللی

حمایت آمریکا از دگرباشان جنسی با صدور گذرنامه های ویژه

وکلاپرس- آمریکا روز گذشته (۲۷ اکتبر ۲۰۲۱) با صدور نخستین گذرنامه با گزینه «ایکس»، گامی مهم برای دگرباشان (افراد خارج از طبقه بندی مرد و زن) برداشت.

به گزارش وکلاپرس و به نقل از یورونیوز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گزینه «ایکس» برای جنسیت را تا اوایل سال ۲۰۲۲ در گذرنامه ها و گواهی‌های تولد آمریکایی‌هایی که خارج از کشور به دنیا بیایند، درج خواهد کرد.

حمایت آمریکا از افرادی که در هویت جنسی خود با تبعیض روبه رو هستند

وزارت خارجه آمریکا این خبر را هم‌زمان با «روز افزایش آگاهی بیناجنسی» اعلام کرد و قول داد از افرادی که در هویت جنسی خود با تبعیض روبرو هستند، حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

مردم آمریکا پیش از این اگر می‌خواستند جنسیتی متفاوت از شناسنامه یا سایر مدارک خود را در گذرنامه‌هایشان مشخص کنند، به گواهی پزشکی نیاز داشتنداما با تصویب این قانون دارندگان گذرنامه آمریکا اجازه دارند جنسیت خود را در گذرنامه‌هایشان انتخاب کنند.

حداقل ۱۱ کشور دیگر از گذرنامه های ویژه برای دگرباشان استفاده می کنند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر حداقل ۱۱ کشور دیگر از جمله کانادا، آلمان و آرژانتین و همچنین هند، نپال و پاکستان و …  از گزینه «ایکس» یا «دگرباش» در گذرنامه‌هایشان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه “برای تحقق این کار موانع فنی وجود دارد که باید برطرف شوند” بر تعهد این وزارتخانه برای ارتقای آزادی، کرامت و برابری همه افراد جامعه از جمله افراد «ال.جی.بی.تی.کیو.آی» (LGBTQI) تأکید کرد.

تضاد سیاست بایدن و ترامپ در حقوق دگرباش ها

همچنین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قول داده است که حمایت از حقوق دگرباشان جنسی را در اولویت اصلی دولت خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

اتخاذ این سیاست، یک تغییر بزرگ نسبت به دولت دونالد ترامپ است که در آن وزارت خارجه، سفارتخانه‌های آمریکا را از برافراشتن پرچم‌های رنگین کمانی در حمایت از همجنس‌گرایان منع کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا