اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

جوکار : مجلس بهترین مرجع برای تشخیص صلاحیت افراد در محاکم دادگستری است

وکلاپرس- محمدصالح جوکار در حمایت از طرح استفاده از نماینده حقوقی به جای وکیل دادگستری گفت: مجلس بهترین مرجع برای تشخیص صلاحیت حضور افراد در محاکم دادگستری است.

به گزارش وکلاپرس، محمدصالح جوکار (طراح طرح اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاهها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی) در گفت و با خبرنگار پارلمانی وکلاپرس از قرار گرفتن این طرح در دستور کار این هفته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت و اعلام کرد: احتمال تغییر و اصلاحات در این طرح وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون شوراها گفت: قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد، کارشناسی شده است و سیر مراحلی مختلفی اعم از کارگروه، کمیسیون و صحن مجلس را طی می‌کند، از طرف دیگر مجلس حقوق‌دانان زیادی دارد که می‌توانند کارشناسی لازم را روی طرح داشته باشند، بنابراین مجلس بهترین مرجع برای تشخیص صلاحیت حضور افراد در محاکم دادگستری است.

محمدصالح جوکار است که در رشته زیست‌شناسی و بافت‌شناسی سابقه تحصیل دارد، در خصوص آخرین جزئیات طرح استفاده شرکت‌های خصوصی از نماینده حقوقی غیر وکیل اظهار داشت: این طرح همانطور که مستحضر هستید در کارگروه کمیسیون حقوقی و قضایی به تصویب رسید و اکنون باید به صحن کمیسیون حقوقی و قضایی بیاید.

جوکار تاکید کرد: در صحبتی که با ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس(حجت الاسلام غظنفرآبادی) داشتم، مقرر شد که طرح استفاده شرکت‌های خصوصی از نماینده حقوقی هفته جاری در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد.

مجلس بهترین مرجع برای تشخیص صلاحیت حضور افراد در محاکم دادگستری است

وی با بیان اینکه جمع‌بندی و نظر کمیسیون ملاک خواهد بود، گفت: این احتمال وجود دارد که در بررسی‌های کمیسیون حقوقی و قضایی اصلاحاتی بر طرح بزنند، زیرا برخی از افراد حاضر در کمیسیون پیشنهاداتی دارند. حتی ممکن است در مرحله بعد یعنی زمانی که قرار است در صحن علنی مورد بررسی قرار بگیرد پیشنهاداتی برای تکمیل طرح بیان شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به منتقدان طرح مذکور مبنی بر اینکه صلاحیت علمی افراد با تصویب و اجرای این طرح نا‌معلوم است، تصریح کرد: قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد، کارشناسی شده است و سیر مراحلی مختلفی اعم از کارگروه، کمیسیون و صحن مجلس را طی می‌کند، از طرف دیگر مجلس حقوق‌دانان زیادی دارد که می‌توانند کارشناسی لازم را روی طرح داشته باشند، بنابراین مجلس بهترین مرجع برای تشخیص صلاحیت حضور افراد در محاکم دادگستری است.

بیشتر بخوانید:

قابل ذکر است که با تصویب این طرح کسانی که صرفاً دارای لیسانس یا فوق‌لیسانس حقوق و یا سطح دو حوزه علمیه باشند، می‌توانند به عنوان نماینده حقوقی شرکت‌های خصوصی در همه محاکم دادگستری اعم از حقوقی و کیفری و در هر مرحله دادرسی اعم از بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

خبرنگار پارلمانی: پوریا کریم پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا