اخبار صنفیویژه

جلسه دادگاه وکیل امیرسالار داودی ۲۲ تیر برگزار می‌شود

وکلاپرس- جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرسالار داودی، وکیل دادگستری، روز سه شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وکیل امیرسالار داودی که به دلیل عدم ارجاع  پرونده از دیوان عالی کشور به تعویق افتاده بود ۲۲ تیر ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

پیشتر قرار بود جلسه دادگاه رسیدگی در روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰ در شعبه مذکور برگزار شود اما به دلیل عدم ارجاع  پرونده از دیوان عالی کشور به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران،  جلسه به تعویق افتاد.

آزادی پس از دو سال نیم حبس

کمتر از یک ماه پیش نیز وکیل طناز کلاهچیان (همسر وکیل داودی) با انتشار توییتی از آزاد شدن همسرش وکیل امیرسالار داودی پس از دو سال نیم حبس خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: وکیل امیرسالار داودی آزاد شد

بر اساس اعلام خانم کلاهچیان، با تجویز اعاده دادرسی و ارجاع پرونده به شعبه هم عرض، وکیل داودی تا زمان رسیدگی آزاد شده است.

محکومیت به ۳۰ سال حبس  تعزیری

امیر سالار داوودی وکیل دادگستری و مسئول کانال تلگرامی «بدون روتوش» در آبان سال ۹۷ به اتهام اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری بازداشت شده بود.

بیشتر بخوانید: بازداشت امیرسالار داوودی؛ بدون روتوش

پیشتر وحید مشگانی فراهانی وکیل امیر سالار داوودی اعلام کرده بود: موکلم دو دسته فعالیت داشته است؛ یکی دفاع از متهمان سیاسی و امنیتی بوده که اقلیت‌های دینی و افراد سیاسی را در بر می‌گرفته و فعالیت دیگرش ناظر به فعالیت در یک صفحه تلگرامی و صفحه اینستاگرامش بوده است که در آنجا  نقطه نظرات سیاسی و اجتماعی خودش را اعلام می کرده است.

این وکیل زندانی مطابق رای شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بابت اتهام های متعدد در مجموع به ۳۰ سال حبس  تعزیری محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا