گفت و گوویژه

وکیل سپیده رشنو : به زودی با تودیع وثیقه موکلم از زندان آزاد خواهد شد

وکلاپرس- وکیل مدافع سپیده رشنو ضمن تشریح جزییات نخستین جلسه رسیدگی موکلش گفت: اظهارات و دفاعیات سپیده رشنو توسط رییس دادگاه اخذ شد.

به گزارش وکلاپرس، امروز (۷ شهریورماه ۱۴۰۱) نخستین جلسه دادگاه سپیده رشنو در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

نعیم رضا نظامی چهارمحالی، وکیل مدافع سپیده رشنو، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس به تشریح جزئیات این جلسه پرداخت و گفت: امروز اولین جلسه رسیدگی برگزار و کیفرخواست قرائت شد. اظهارات و دفاعیات موکلم توسط رئیس دادگاه اخذ شد.

وی با اشاره به تجدید جلسه دادگاه گفت: در جلسه بعدی دفاعیات ما اخذ خواهد شد و پس از اخذ دفاعیات آخر، اگر نقصی باشد برطرف شود.

خوشبختانه قرار بازداشت فک و تبدیل به قرار تأمین کیفری از نوع وثیقه شد. ان شاء الله قرار به زودی تودیع و مقدمات آزادی سپیده رشنو فراهم می شود. موکلم دفاع بسیار خوب، دقیق، مستدل و شایسته ای از خود داشت و به خوبی با فشار زندان کنار آمده بود.

نظامی چهارمحالی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر پیش بینی نتیجه دادگاه گفت: وضعیت قابل پیش بینی نیست اما باید بگویم عملکرد قاضی افشاری (رییس شعبه ۲۶) کاملا متفاوت از برخی شعب دیگر دادگاه انقلاب است و ان شاء الله اتفاقات خوبی خواهد افتاد. در انتظار صدور یک رأی عادلانه هستیم.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است سپیده رشنو در اواسط تیر ماه امسال، در پی بالاگرفتن اختلاف با زنی دیگر در اتوبوس BRT تهران بر سر مقوله حجاب بازداشت شده بود.

روز ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ حجت‌الاسلام افشاری، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، با اشاره به برگزاری جلسه تفهیم اتهام سپیده رشنو، باتوجه به کیفرخواست صادره و ارجاع پرونده به این شعبه، گفت: در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری و الزام قانون‌گذار به ابلاغ کیفرخواست، متهم از زندان احضار شده و در شعبه مذکور، مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به وی ابلاغ شد.

این قاضی دادگستری تاکید کرده بود: متهم از مفاد پرونده، اتهامات و ادله انتسابی که دایر بر اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج‌نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا بود، آگاه شد تا جهت دفاع از خود، با توجه به مفاد کیفرخواست صادره، در جلسه رسیدگی آمادگی لازم را کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا