اخبار

توضیح وکیل حسین بیات راجع به سخنان اخیر وکیل رسول کوهپایه زاده در پرونده قتل مرحوم جعفرآقایی

وکلاپرس- حسین بیات، وکیل مدافع طرف مقابل پرونده مربوط به قتل محمود رضا جعفرآقایی، در خصوص اظهارات اخیر رسول کوهپایه زاده توضیحاتی  ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل رسول کوهپایه زاده در خبری که ۱۶ خرداد در این رسانه منتشر شد، در گفت و گو با وکلاپرس در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل وکیل محمودرضا جعفرآقایی مدعی شده بود: حسب اقاریر مرتکبین قتل، پدر موکل سابق دستور قتل من را نیز داده بود.

بیشتر بخوانید:

وکیل حسین بیات که وکیل مدافع شخصی است که به وی اتهاماتی وارد شده، در یادداشتی نسبت به ادعاهای صورت گرفته نوشت:

اخیرا خبری به نقل از آقای رسول کوهپایه زاده وکیل اولیاء دم مرحوم محمود جعفر آقایی منتشر نمودید که حاوی مدعیات کذب و غیر قانونی و واقعی‌ست. لهذا لازم دانستم نکات ذیل را جهت تنویر افکار عمومی ذکر نمایم:

۱_فرزند موکل درگیر پرونده کیفری تحت عناوین اتهامی چون پولشویی ‌می‌شود. پدر موکل با پیشنهاد مرحوم محمود جعفر آقایی که خود ابتدا به ساکن در پرونده موصوف وکیل بوده با آقای رسول کوهپایه زاده جهت پیگیری پرونده توافق می‌کند.

حسب اظهارات موکل و مستندات ابرازی ایشان مبلغ […] حق‌الوکاله […] دریافت می‌کند تا موکل را از زندان برهاند. متاسفانه اما به دلیل ناکارآمدی پس از مدتی عزل می‌شود و دریافت حق‌الوکاله هنگفت را نیز انکار می‌نماید.

۲) وکیل پس از عزل علیرغم روابط وکالتی قبلی طی مکاتباتی با مراجع قضایی مختلف مبادرت به اظهارات اتهامی علیه موکل خود می‌نماید که با اصول اخلاق حرفه‌ای در تعارض است.

۳) با قتل ناجوانمردانه‌ی مرحوم محمود جعفر آقایی آقای رسول کوهپایه زاده وکالت اولیاء محترم دم ایشان را برعهده گرفته و خلاف ماهیت سری تحقیقات مقدّماتی مبادرت به انتشار مطالبی خلاف واقع و متضمن افترا و نشر اکاذیب در رسانه‌ها و فضای مجازی علیه موکلین می‌نماید. از جمله آنکه علیرغم تداوم تحقیقات موکل را آمر قتل، ماشین قتل و آدم کشی، اصحاب زر و زور و جنایت و امثال این‌ها معرفی می‌کند که تماما کذب است و توسط موکلین به شدّت رد می‌شود.

۴) این وکیل با استفاده از رسانه‌های رسمی و غیر رسمی و شبکه‌های اجتماعی (بدون ذکر نام موکلین) تلاش نموده آنان را خطر جانی بالفعل برای خود و جامعه وکلای معرفی نماید. این مدعیات صرفنظر از آنکه با واقعیت منطبق نیست حسب شکایت ایشان در حال رسیدگی‌ست و طرح آن بدون مستند، غیرحرفه‌ای و غیر اخلاقی‌ست و به هتک حیثیت موکلین نزد دوستان ،آشنایان ،اهالی خانواده، بستگان و همکاران ایشان منجر شده است.

۵) این وکیل با کشاندن موضوع قتل مرحوم محمود جعفر آقایی به رسانه‌ها و نقد غیر منطقی و غیر قانونی تصمیمات مقام قضایی از جمله آزادی موکل با وثیقه مناسب (به تشخیص مقامات ذیصلاح) ناخواسته ضمن تضییع حقوق قانونی موکل، در امکان دستگیری آمرین ،مباشرین و معاونین ارتکاب قتل آن مرحوم خلل ایجاد می‌نماید.

از مقام محترم قضایی رسیدگی کننده به پرونده قتل تقاضا می‌شود ایشان از تداوم این رویه ناصواب بازداشته شوند.

با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا