اخبار کانون هاویژه

توضیحات رئیس کانون وکلای قزوین درباره ابهامات چند مورد صدور پروانه وکالت برای برخی از مشمولین ماده ۸ لایحه استقلال

وکلاپرس- رییس کانون وکلای قزوین به تشریح جزئیاتی درخصوص صدور یک فقره پروانه وکالت  برای برخی افراد پرداخته است.

به گزارش وکلاپرس، هیات رئیسه جدید دوره نهم کانون وکلای قزوین، از زمان شروع فعالیت خود به بررسی پروانه های وکالت صادرشده در دوره ریاست سابق این نهاد پرداخته است و در این مسیر با صدور پروانه های مخدوشی نیز مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش های موجود تعداد صدور این پروانه های وکالت کمتر از سه مورد است و همگی مربوط به مشمولین ماده ۸ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری(پروانه های وکالت بدون آزمون برای قضات، نمایندگان مجلس، کارمندان حقوقی ادارات) می‌شود.

صدور پروانه وکالت با برگزاری یک جلسه ۳نفره و بدون رعایت تشریفات قانونی

وکیل محمد مهدی نحوی، رییس کانون وکلای دادگستری قزوین، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درمورد جزئیات صدور این پروانه وکالت برای برخی متقاضیان گفت: هیات مدیره در سال گذشته با برگزاری یک جلسه ۳ نفره در قالب جلسات هیات مدیره و بدون رعایت تشریفات(دعوت همه اعضای هیات مدیره و…) به اشخاصی پروانه وکالت اعطا و مراسم تحلیف و سوگند را نیز برگزار کرده است.

وی افزود: از زمانی که در تصدی ریاست هیات مدیره قرار گرفته ام. با بررسی این  پرونده ها دریافتیم، مستندات مهم برخی از این پرونده ها از قبیل استعلامات مراجع رسمی ناقص و یا مفقود است. مسلما صدور پروانه های صورت گرفته فارغ از ماهیت آنها، به لحاظ شرایط شکلی و قانونی دارای اشکال اساسی است؛ چرا که به تایید همه اعضای هیات مدیره نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

موافقت با انتقال ۲۵ وکیل برخلاف مصوبه هیات مدیره کانون وکلای قزوین

رییس کانون وکلای دادگستری قزوین در پاسخ به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده این افراد گفت: پرونده آنها برابر مصوبه هیئت مدیره جهت تعیین تکلیف نهایی به دادگاه انتظامی کانون ارسال خواهد شد.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود، موافقت با انتقال حوزه اشتغال بیش از ۲۰ وکیل بدون اجرای کامل مصوبات هیات مدیره بوده است و که موجب تبعیض و اجحاف در بین همکاران و ایجاد محدودیت مالی برای کانون شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا