گفت و گوویژه

شکایت از اعضای هیات مدیره کانون وکلای قزوین و سایر معضلات این کانون در مصاحبه با رئیس این نهاد

وکلاپرس- رییس کانون وکلای دادگستری قزوین به شفاف سازی پیرامون جزئیات شکایت مطرح شده ار اعضای هیات مدیره این کانون پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین در تاریخ ۱۴ آبان ماه سال جاری به بررسی شکایت مطرح شده ار اعضای هیات مدیره این کانون پرداخته بود. وکیل محمدمهدی نحوی، رییس کانون وکلای دادگستری قزوین در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس به تشریح جزئیات این شکایت پرداخت و گفت: در حال حاضر کانون وکلای قزوین با موضوعات مختلف و بعضا چالشی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

صدور پروانه وکالت برای متقاضیان بند د ماده ۸ بدون رعایت تشریفات قانونی و مصوبه هیات مدیره

وی ادامه داد: نخست اینکه برای تعدادی متقاضیات بند دال پروانه وکالت صادر شده است. در حالیکه شرایط شکلی صدور پروانه برای این افراد رعایت نشده و در جلسه رسمی هیات مدیره به تصویب نرسیده است. البته در مورد برخی از این پرونده ها باید بگویم که علاوه بر نداشتن مصوبه هیات مدیره، درخصوص شرایط ذاتی (واجد شرایط بودن دریافت پروانه وکالت) تردید است.

موافقت با انتقال برخی وکلا از یک حوزه قضایی به حوزه دیگر بدون مصوبه هیات مدیره

او گفت: موضوع دوم که سبب تشکیل پرونده در دادگستری نیز شده است، موافقت با انتقال تعدادی از وکلا از یک حوزه به حوزه دیگر بدون مصوبه و اطلاع اعضای هیات مدیره بوده است. که بعد از موافقت با این انتقال، به دلیل ایجاد اختلاف میان رئیس محترم قبلی کانون و احد از وکلا مجددا بدون مصوبه و اطلاع هیات مدیره همان وکیل را در سیستم به حوزه قبلی باز می گردانند اما در پروانه ای که در اختیار وی می باشد. همچنان حوزه دوم درج شده و او همچنان در حوزه دوم بدون مجوز مشغول به فعالیت می باشند.

رییس کانون وکلای دادگستری قزوین با اشاره به جزییات این شکایت گفت: وکیل نام برده از مجموعه هیئت مدیره کانون قزوین شکایت‌هایی مبنی بر تحصیل مال نامشروع، جعل و استفاده از سند مجعول مطرح کرده‌اند که به نظر میرسد هر دو شکایت محمل قانونی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دریافت مبالغ بدون داشتن برنامه یا بررسی شرایط

نحوی با اشاره به چالش های متعددی که کانون وکلای قزوین با آن ها مواجه شده است، افزود: متاسفانه مبالغی برای اعطای پروانه از برخی افراد دریافت شده است و این فرآیند چندین ماه به طول انجامیده تا تشریفات قانونی انجام شود و از آنجا که بدون بررسی شرایط شکلی این مبالغ دریافت شده است، اکنون نگرانیم با بررسی شرایط افراد، درصورتیکه امکان اعطای پروانه نداشته باشیم، نه تنها حساب کانون خالی شود بلکه با توجه به بودجه کانون مقروض نیز خواهیم شد.

او ادامه داد: از سوی دیگر برای برگزاری دادگاه های مجازی و مسابقات نیز مبالغی اخذ گردیده است. افراد مختلفی منجمله دانشجویان عزیز از سراسر کشور با واریز وجه در این مسابقات پیش ثبت نام کرده اند در حالیکه هیچ برنامه ای برای برگزاری مسابقات وجود نداشته و قریب به ۵ ماه از این موضوع نیز سپری شده و در حوزه وکالت تخصصی نیز شرایط بر همین منوال است.

هیات مدیره نقطه ثقل هر کانون است

رییس کانون وکلای دادگستری قزوین با اشاره به اینکه هیات مدیره نقطه ثقل و تصمیم گیری درهر موضوع مربوط به کانون ونهاد وکالت می باشد. و هرگاه تصمیمات در هیات مدیره و براساس خرد جمعی شکل نگیرد، در خارج از هیئت مدیره اتخاذ شود و هیئت مدیره به اقلیت و اکثریت تبدیل شود، باید انتظار داشته باشیم که این انحصار و تک روی قطعا موجب تصمیمات واقدامات خلاف مصلحت کانون وجامعه وکالت خواهد شد.وحتی ممکن است موجب تخلف و یا به اتفاقات دیگری منتهی گردد.

این وکیل دادگستری افزود: در حال حاضر ما باید به دنبال حلالیت، پیگیری وحل وفصل اموری باشیم که هیچ نقشی در آن نداشته ایم.

یک دیدگاه

  1. سلام و ادب
    مشکل کانون وکلا این است که نهاد ناصر و نهاد بالاسر ندارند . مردم کشور به شدت نسبت به وکلای دادگستری شاکی هستند . حق الوکاله باید تعرفه داشته باشد چطور پزشک فوق تخصص شش هفت ساعت عمل میکند اگر ریالی اضافه بگیرد باید صد جا پاسخ دهد . من تعجب میکنم کمتر وکیلی را میتوان پیدا کرد که به ربان دوم کمی مسلط باشد وکیل که هیچ قاضی هم بلد نیست . شما خوب میدانید مشکل کار کجاست . من یک وکیل داشتم حاضرم قسم بخورم که انسانی به این نامردی ندیدم . از من ۳۰ میلیون گرفته است از همسرم که طرف مقابل دعوا بود مبلغ صد میلیون تومان گرفت . من به کانون
    وکلای استان شکایت کردم اصلا از من نخواستند که در جلسه ی رسیدگی به شکایت حاضر شوم . تعدادی همکار ، همشهری ، همکلاس و همکار دور هم میشینند و به ریش من و امثال من میخندد . من نزد شش وکیل دیگر رفتم هیچکدام آنقدر وجدان نداشتند که به یک نفر که حقوق آش ضایع شده است کمک کنند یعنی وکالت کنند و همان مباثلغ ده درصد را بگیرند . من تعجب کردم که مابین اینهمه آقایان هیات مدیره کرمان یکنفر وجدان نداشت . استقلال کانون وکلا به معنی عدم نظارت از بالا نیست . اصلا چرا کانون تهران را نامش را کانون وکلای مرکز گذاشته اند . مساله الان برای من پول نیست ابتدا اعاده ی حیثیت است دوم جبران صرر و زیان . شماره ی موبایل من … میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا