اخبار صنفیویژه

توضیح عضو هیأت‌مدیره کانون مرکز درباره بسته بودن در این نهاد بر روی وکلای دادگستری در روز چهارشنبه

وکلاپرس- وکیل سید کاظم حسینی به عنوان یکی از شاهدان عینی بازداشت برخی از وکلا در مقابل کانون وکلای مرکز در اینستاگرام خود به شرح این رخداد پرداخته است.

به گزارش وکلاپرس، طبق گفته وکیل سید کاظم حسینی(عضو فعلی هیأت مدیره و عضو منتخب در انتخابات اخیر کانون وکلای مرکز) بازداشت دو تن از وکلای دادگستری در ساعت ۲ بعد از ظهر و در زمانی که هیچ تجمعی نبوده توسط برخی افراد لباس شخصی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

شرح ماجرا را به نقل از وکیل سید کاظم حسینی در ادامه می خوانید:

چهارشنبه ۲۰ مهر حدود ساعت ۲ بعد از پایان تجمع اعتراضی وکلا به کانون وکلا مراجعه کردم خیابان زاگرس خلوت بود چند نفر از همکاران از جمله اقای سعید شیخ منتظر ورود به داخل کانون بودند درب ساختمان کانون وکلا بسته بود می گفت خودروام داخل پارکینک مانده است.

با مدیر داخلی کانون جهت باز کردن درب ورودی کانون تماس گرفتم گفتند از دادسرای امنیت دستور دادند درب کانون را ببندید همکاران هم داخل ساختمان محبوس هستند و اجازه خروج نداریم حدود یک ربع معطل ماندم اصرارم برای باز کردن درب بی نتیجه ماند با جناب آقای دکتر مالکی رییس محترم کانون وکلا تماس گرفتم، گفتم چرا درب کانون را بستند چند نفری پشت درب کانون هستیم اجازه ورود نمی دهند گفتند من کمسیون مجلس هستم با مدیر داخلی تماس میگیرم درب را باز کنند.

دقایقی گذشت خبری نشد ناگهان دو‌ خودرو ون یکی سفید و دیگری ون‌ تاکسی سبز رنگ‌ با پلاک تاکسیرانی با شیشه های دودی جلوی کانون مستقر شدند افرادی لباس شخصی فاقد هرگونه هویتی از خودرو پیاده شدند ابتدا فردی کت و شلواری که نمی شناختم را از داخل خیابان زاگرس با خشونت کشان کشان بداخل خودرو ون انداختند همکاران می گفتند احتمالا وکیل فقیهی هستند در حالیکه بالای پله های کانون در حال صحبت با جناب وکیل سعید شیخ بودم ناگهان چند نفر لباس شخصی با خشونت تمام عیار و توهین ایشان را بزور ربوده و داخل خودرو ون تاکسی انداختند و‌بردند و درب کانون همچنان بسته ماند و من نیز نا امید از ورود بداخل کانون برگشتم نه شعاری شنیدم و نه حرکت خاصی از این دو همکار شریف دیدم

📍 انتشار مطالب به معنای تأیید محتوا از سوی پایگاه خبری وکلاپرس نیست.

همچنین شب گذشته وکیل مصطفی نیلی در توئیترش اعلام کرده بود: ۴ نفر از آقایان وکیل بازداشت شدند. یکی از وکلا پنج‌شنبه صبح آزاد شده و آقایان محمدرضا فقیهی، سعید شیخی و محمد رضایی به زندان تهران بزرگ منتقل شده‌اند. اخباری نیز مبنی بر بازداشت ۴ خانم در پایان تجمع شنیده شده است، اما اطلاع دقیقی از این موضوع هنوز به دست نیامده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا