گفت و گو

رییس کانون خراسان درباره معاینه چشم و گوش قبول‌شدگان آزمون وکالت: اگر پزشکی قانونی تصمیمش را تغییر دهد، معاینات منتفی خواهد شد

وکلاپرس- رییس کانون وکلای خراسان درخصوص ارجاع پذیرفته شدگان به انجام معاینات چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و داخلی گفت: سازمان پزشکی قانونی تعیین کننده نوع آزمایش هاست.

به گزارش وکلاپرس، براساس اعلام برخی پذیرفته شدگان آزمون وکالت در کانون وکلای دادگستری خراسان، اگرچه در اطلاعیه این کانون به بررسی دو فاکتور «عدم اعتیاد به افیون و سایر مواد مخدر» و «آزمایش سلامت روان» بسنده شده اما پس از مراجعه به سازمان پزشکی قانونی، از آنها خواسته شده تا علاوه بر انجام آزمایش خون و تست سلامت روان، به متخصص چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و داخلی نیز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که حتی نابینا بودن نیز موجبی برای عدم صدور پروانه کارآموزی وکالت نبوده و تعداد قابل توجهی وکیل نابینا در کشور در حال اشتغال به حرفه وکالت هستند.

نامه معرفی کانون وکلای خراسان به پزشکی قانونی
نامه معرفی کانون وکلای خراسان به پزشکی قانونی

هزینه معاینات و آزمایش‌ها بین یک میلیون و دویست تا یک میلیون و ششصد هزار تومان

این فرایند که سبب تحمیل هزینه های متعدد بر پذیرفته شدگان گردیده، با اعتراض و واکنش قبولی‌های آزمون وکالت مواجه شده است. بنا به اطلاعات واصله هزینه این قبیل معاینات و آزمایش‌ها بین یک میلیون و دویست تا یک میلیون و ششصد هزار تومان است. این مبلغ به غیر از مبلغ ۵ میلیون تومان هزینه ثبت‌نام در کانون وکلای خراسان است.

بیشتر بخوانید:

سازمان پزشکی قانونی مرجع تصمیم گیر و تعیین کننده نوع آزمایش هاست

دکتر عباس شیخ الاسلامی، رییس کانون وکلای دادگستری خراسان، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درباره مشکل پیش آمده گفت: سازمان پزشکی قانونی مرجع تصمیم گیر و تعیین کننده نوع آزمایش هاست.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه چنین روندی در کانون وکلای فارس نیز ایجاد و با مداخله مدیران کانون برطرف شد، گفت: کانون نقشی در این زمینه ندارد لذا اگر سازمان پزشکی قانونی تصمیم خود را تغییر دهد، انجام این معاینات منتفی خواهد شد.

با این وجود به نظر می‌رسد پیگیری مدیران کانون وکلای خراسان و ارسال نامه به پزشکی قانونی کشور مبنی بر عدم نیاز به معاینات خارج از چارچوب بند ز ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری در این زمینه راهگشا بوده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا