آگاهی و آموزش حقوقی

توصیه معاون قضایی دادگستری زنجان: عدم شرح جهات اعاده دارسی در دادخواست موجب تضییع حقوق موکل و رد درخواست می‌شود

وکلاپرس– معاون قضایی دادگستری زنجان در نامه ای به رئیس کانون وکلای دادگستری، خواستار رعایت قوانین آیین دادرسی مدنی در ثبت دادخواست های اعاده دادرسی شد.

به گزارش وکلاپرس، در نامه‌ای که قاسم یارمحمدی (معاون قضایی دادگستری زنجان) به رئیس کانون وکلای زنجان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه این استان ارسال کرده است، نسبت به شرح و بیان جهات اعاده دادرسی در متن دادخواست تذکر داده شده است. همچنین هشدار داده شده است که عدم رعایت این مورد، موجب رد درخواست اعاده دادرسی و به تبع آن تضییع حقوق شخص اعاده خواه می شود.

بیشتر بخوانید:

مدارک مورد نیاز جهت تقدیم درخواست اعاده دادرسی از سوی محکوم علیه در امور کیفری

متن این نامه به شرح زیر است:

  • ریاست محترم کانون وکلای دادگستری استان زنجان
  • ریاست محترم مرکز وکلای قوه قضائیه در استان زنجان

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید رعایت مقررات حاکم بر ثبت دعاوی، از جمله قانون آئین دادرسی مدنی از مهمترین اصول تنظیم دادخواستها و شکوائیه ها میباشد.

برخی گزارشات واصله از قضات محترم محاکم عمومی و تجدید نظر استان زنجان و بررسی های اجمالی میدانی انجام شده حکایت از آن دارد در زمان ثبت دادخواست اعاده دادرسی مدنی ماده ۴۲۶ آیین دادرسی مدنی وکلای محترم دادگستری در سامانه خود کاربری در دادخواست اعاده دادرسی، فیلد هفت گانه جهات اعاده دادرسی را مشخص نموده ولی در شرح دادخواست که باید به جهت یا جهات اعاده خواهان اعاده دادرسی که به موجب آن درخواست اعاده دادرسی را داشته در دادخواست قید و مستندات آن جهت یا جهات را ضمیمه دادخواست نمایند توجهی ننموده و این امر موجب رد دادخواست اعاده دادرسی و به تبع آن تضییع حقوق شخص اعاده خواه می گردد.

لذا مقتضی است به وکلای محترم دادگستری ابلاغ که این موارد را به دقت در دادخواست به صورت جامع مطرح نمایند تا موارد نقص و اطاله دادرسی از آن کاهش و سرعت رسیدگی پرونده ها افزایش یابد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا