اخبار کانون ها

تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی در انتظار انتشار آگهی سوم ثبت‌نام نامزدها

به نظر می‌رسد تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی با استقبال وکلای دادگستری این استان روبرو نشده است

وکلاپرس– عضو هیات مدیره کانون وکلای خراسان از تجدید آگهی نوبت سوم برای ثبت نام داوطلبین انتخابات کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر سیدمحسن حسینی پویا، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان، در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای دادگستری خراسان جنوبی پرداخت.

تاکنون دو بار آگهی ثبت نام داوطلبین منتشر شده است

او با اشاره به تعداد اعضای این استان گفت: تعداد وکلای خراسان جنوبی از ۶۰ نفر بیشتر شده و مطابق قانون، امکان استقلال این کانون فراهم است‌. از سوی دیگر دادگستری هم پیگیر موضوع است.

حسینی پویا با اشاره به انتشار دو مرتبه آگهی برای تشکیل این کانون افزود: تاکنون دو بار آگهی شده که داوطلبین ثبت نام کنند اما متاسفانه هنوز تعداد داوطلبین به حد نصاب لازم نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات دغدغه‌های وکلای استان خراسان جنوبی

عضو هیات مدیره کانون وکلای خراسان ادامه داد: پیش از انتشار آگهی دوم، من و آقای دکتر مجتبی زاهدیان (رییس کانون وکلای دادگستری خراسان) با وکلای استان خراسان جنوبی و با حضور مسئولین دادگستری جلسه ای را برگزار کردیم.

حسینی پویا با اشاره به دغدغه‌های این وکلا گفت: یکسری از دغدغه‌ها به مسائل مادی مثل هزینه ساختمان، سخت‌افزار و کارمند و… مربوط بود. دغدغه‌های معنوی هم وجود داشت برای مثال تعداد اعضا به قدری نیست که بتوانند کمیسیون‌های کانون را به صورت فعال و موثر راه‌اندازی کنند. این وکلا مقداری فرصت میخواستند.

او با تاکید بر اینکه فرایند تشکیل این کانون طی شدنی است، افزود: حال نوبت به انتشار آگهی برای مرتبه سوم رسیده است. البته تاریخ دقیق این انتشار هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

شایان ذکر است کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی نیز در ۵ آبان ماه سال گذشته فعالیت خود را شروع کرد و در صورت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی، تعداد کانون های وکلای سراسر کشور به ۲۸ عدد خواهد رسید.

پیش تر وعده تشکیل کانون وکلای استان سمنان و سیستان و بلوچستان در سال جاری از سوی کانون وکلای مرکز داده شده بود، و انتظار می‌رود درباره تشکیل و یا عدم تشکیل کانون‌های وکلای این دو استان در سال جاری تعیین تکلیف شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا