اخبار کانون هاویژه

انتخابات کانون وکلای خراسان جنوبی تا اوایل تابستان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد

وکلاپرس- رییس کانون وکلای خراسان رضوی و جنوبی از احتمال برگزاری انتخابات کانون وکلای خراسان جنوبی در بهار یا اوایل تابستان ۱۴۰۱ خبر داد.

دکتر مجتبی زاهدیان، رییس کانون وکلای خراسان، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درباره آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی توضیحاتی ارائه داد.

زاهدیان در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص جزئیات زمانی تشکیل این کانون عنوان کرد: امروز (۸ اسفندماه) جلسه ای در محل کانون خراسان با حضور مقامات قضایی استان خراسان جنوبی برگزار می شود تا مقدمات برگزاری انتخابات این کانون را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یک سری شرایط شکلی تشکیل کانون مستقل در این جلسه بررسی خواهد شد؛ برای مثال به لحاظ تعداد وکلای مستقر در این استان، امکان تشکیل کانون مستقل وجود دارد؛ زیرا این استان هم اکنون بالغ بر ۲۰۰ وکیل دارد.

بیشتر بخوانید:

رییس کانون وکلای دادگستری خراسان افزود: پس از احراز و تصویب دستور جلسه مربوط به شرایط برگزاری انتخابات، برای انتشار آگهی در روزنامه های محلی اقدام خواهیم کرد تا داوطلبین عضویت در هیأت مدیره ظرف مدت معینی ثبت نام کنند. سپس صلاحیت آنان در دادگاه عالی انتظامی قضات بررسی خواهد شد و در صورت تایید، تاریخ انتخابات تعیین خواهد شد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای خراسان جنوبی گفت: بعد از این جلسه، دو جلسه نیز در بیرجند  برای حسن اجرای روند انتخابات برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به زمان تقریبی برگزاری انتخابات این کانون گفت: پیش بینی می شود پایان بهار یا اوایل تابستان ۱۴۰۱ انتخابات این کانون برگزار گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا