ویژهیادداشت

اصلاح قوانین وکالت به دست چه کسانی افتاده است؟

وکلاپرس- رییس کانون وکلای مرکزی درواکنش نسبت به اتفاقات اخیر در راستای اصلاح قوانین مرتبط با وکالت نوشت: این امر نه تنها به نهاد وکالت ضربه وارد خواهد کرد، بلکه نظام قضایی کشور را در بلند مدت با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد نمود.

به گزارش وکلاپرس، احمد صالحی، رییس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی، نسبت به اتفاقات اخیر در راستای اصلاح قوانین مرتبط با وکالت واکنش نشان داد و در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: متاسفانه امروزه فضای حاکم بر اصلاح قانون وکالت به دست انسان هایی افتاده است که با حب و بغض سعی در اصلاح قانون وکالت دارند افرادی که خود ابدا سابقه حتی یک دقیقه وکالت را نداشته و از مشکلات و نیازهای این شغل خبر ندارند و ابدا نمی دانند که ماهیت شغل وکالت چیست و الحق استانداردهای روز وکالت و قضاوت دنیا را نمی دانند.

او با اشاره به عواقب این تصمیم گیری ها اظهار کرد: حالا شما ببینید قانون اصلاح شده به دست این اشخاص چه خواهد بود. در این میان متاسفانه در گوش خود را گرفته و ابدا حاضر نیستند دلسوزی های کانون های وکلا و اتحادیه سراسری آن و وکلای دلسوز نظام و ملت را هم گوش کنند. ای دریغا مرحمی… این امر نه تنها به نهاد وکالت ضربه وارد خواهد کرد، بلکه نظام قضایی کشور را در بلند با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد نمود.

بیشتر بخوانید:

رییس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی در ادامه این پست اینستاگرامی خود نوشت: متاسفانه باید بگویم این اشخاص با دست داشتن در نهادهای قدرت از یک سو و از سوی دیگر از تنها دیدن نهاد وکالت و دست نداشتن وی در قدرت حاکمه کمال سوء استفاده را برده و به بهانه های واهی اما جذاب همچون اشتغال زایی و یا کاهش میزان حق الوکاله و غیره… به سرعت در حال تخریب دستاوردهای گذشتگان برای رسیدن به دادرسی عادلانه در این کشور هستند.

این وکیل دادگستری در پایان ضمن تاکید بر کسب و کار نبودن وکالت به سوگندنامه وکالت استناد کرد و آورد: آخر یکی نیست به این آقایان بگوید وقتی وکیل با میثاق اخلاقی سوگندنامه با قسم بر شرافت خود «جز عدالت و احقاق حق منظوری نداشته و بر خلاف شرافت قضاوت و وکالت اقدام و اظهاری ندارد» چگونه می توان ماهیت این حرفه را کسب و کار و وکیل را کاسب دانست و برای آن طرح تسهیل اقتصادی تدوین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا