اخبار قوه قضاییهویژه

وکالت شغل است ولی کسب و کار نیست

وکلاپرس– معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: منکر این نیستیم که وکالت شغل است ولی کسب و کار نیست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد مصدق در مراسم افتتاح کلینیک معاضدت حقوق شهروندی که امروز، همزمان با روز جهان عاری از خشونت در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: اقدام کانون وکلای مرکز برای تاسیس کلینیک تخصصی حقوق شهروندی در قالب کلینیک معاضدت حقوق شهروندی در جهت توسعه و ترویج حقوق شهروندی اقدام مبارکی است؛ چرا که ترویج حقوق شهروندی و اهمیت دادن به حقوق انسان‌ها جز آموزه‌های دینی و مورد تاکید قانون اساسی ما به خصوص نسبت به افراد در معرض خطر مانند کودکان و زنان است.

وی افزود: اینکه امروز با افتتاح این کلینیک می‌خواهید بیش از پیش در خصوص منع خشونت خانگی خدماتی ارائه دهید اقدام پسندیده‌ای است.

بیشتر بخوانید:

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: وجود کرسی‌های تخصصی در زمینه حقوقی در کشور ما نوپاست و نیاز به حمایت دارد و افتتاح این کلینیک یعنی توجه دادن مردم به این قضیه که کانون وکلای مرکز اهمیت خاص برای این موضوع قائل است.

وکالت شغل است ولی کسب و کار نیست

مصدق اهمیت دادن به اصل پیوند تئوری و عمل را از جمله موارد مهم دیگر خواند و گفت اندیشه پیوند تئوری با عمل با افتتاح این کلینیک صورت خواهد گرفت و این اقدام کانون وکلا مصداقی از تعاونوا علی البر والتقوی بوده نشانه آن است که وکالت کسب و کار نیست.

وی افزود: منکر این نیستیم که وکالت شغل است ولی کسب و کار نیست. منکر این نیستیم که وکالت شغل است ولی کسب و کار نیست. امروز باید نهاد وکالت و ارزش وکلا را در جامعه آنقدر بالا ببریم که از رفتار آنها در جامعه همه متوجه شوند که او وکیل است.

مصدق تصریح کرد: قوه قضاییه آمادگی کامل دارد که هرگونه کمکی را برای تحقق و اجرای حقوق شهروندی ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به قوانین مصوب اخیر شاهدیم که نظام قضایی در رابطه با حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه کارهای مهمی انجام داده که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است و از کانون وکلا می‌خواهیم که این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه بیان کرد: رئیس قوه قضاییه دستور داده‌اند که طی هفته آینده دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان راه اندازی شود.

مصدق گفت: نگاه قوه قضاییه نگاه حمایتی نسبت به افرادی است که در معرض خطر هستند و باید نسبت به این موضوع و به ویژه نسبت به آزادی‌های مشروع حساسیت نشان دهیم.

قوه قضاییه نمی‌خواهد دخالتی در نهادهای مدنی داشته باشد

وی اظهار کرد: سند تحول قوه قضاییه در هفته ‌های آینده منتشر خواهد شد و باید نظام مدافع آزادی مشروع باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در پایان گفت: اعتقاد ما بر این است که نهاد وکالت یک نهاد قضایی مستقل است و قوه قضاییه هیچ وقت نمی‌خواهد دخالتی در نهادهای مدنی از جمله کانون وکلا داشته باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا