اخبار صنفیویژه

بیانیه شورای موسوم به « تشکل‌های وکلای دادگستری » در مورد رعایت اخلاق حرفه‌ای در عرصه رقابت انتخاباتی

وکلاپرس- با نزدیک شدن به انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، شورای تشکلهای وکلای دادگستری در مورد رعایت اخلاق حرفه ای در عرصه رقابت انتخاباتی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش وکلاپرس، شورای موسوم به «تشکل‌های وکلای دادگستری» که به عنوان مجمع تشکل‌های صنفی وکلای دادگستری کانون مرکز فعالیت می‌کند در بیانیه‌ای خواستار رعایت اخلاق حرفه‌ای در عرصه رقابت انتخاباتی در این کانون شد.

شورای تشکلهای وکلای دادگستری در این بیانیه هتک حرمت کاندیداها و سایر وکلا از طریق اعمالی چون اتهام زنی و تجسس در امور خصوصی محکوم کرده است و خواستار  حفظ استقلال و اتحاد وکلا با رعایت اخلاق حرفه ای شده است.

بیشتر بخوانید:

متن بیانیه به شرح زیر است:

گام نهادن در عرصه انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری به عنوان یکی از خطیرترین عرصه های فعالیت صنفی، بی شک نیازمند فعالیت در فضای صنفی و رسانه ای خواهد بود که این مهم مستلزم رعایت اصولی در عرصه رقابت بین جناح ها و کاندیداها است. حضور و نقش آفرینی در عرصه انتخابات برای وکلا از یک سو و برای رسانه ها و کاندیداها از سوی دیگر، تبلور و‌تجلی رعایت اخلاق حرفه ایی در این فضاست.

مع الاسف طی ادوار برگزاری انتخابات کانون وکلای دادگستری،شاهد بروز و ظهور بی اخلاقی هایی نسبت به برخی کاندیدای محترم و حامیان آنها از سوی افرادی معلوم الحال بوده ایم که این دوره نیز متأسفانه این پدیده نامبارک تداوم و‌گسترش یافته است. این روزها نیز شاهد گزارشاتی از این دست بی اخلاقی ها،از سوی برخی کاندیدا ها و ‌حامیان آنها نسبت کاندیداهای رقیب بوده ایم که با ورود به حریم خصوصی افراد موجب التهاب و‌خدشه بر حیثیت فردی و ایضاً جریحه دار نمودن احساسات وکلای شریف دادگستری شده است.

از این رو شورای تشکلهای وکلای دادگستری ضمن محکوم کردن این اقدام، بعنوان نمایندگان بخش عمده ایی از فعالین صنف شریف وکالت از تمامی وکلا و به خصوص کاندیدا های محترم انتظار دارد رعایت اخلاق را سرلوحه اعمال خود قرار دهند و برای اثبات خویش از طریق نفی دیگران از طریق اعمالی چون اتهام زنی و تجسس در امور خصوصی افراد،موجب هتک حرمت کاندیداها و سایر وکلا را فراهم نیاورند.

شورای تشکلهای وکلای دادگستری برخود فرض می داند در جهت رسالت خویش به جهت هم افزایی و اتحاد آحاد وکلا و‌نیز اجرای منشور مدون خویش و‌در راستای شفاف سازی و روشنگری،در صورت استحصال مستندات و‌انتساب اعمال غیر اخلاقی به این افراد، آمران، مباشران و‌ تمامی عوامل دخیل در این اقدام شنیع و‌تفرقه افکن را به جامعه وکالت معرفی و از تمام ابزارهای قانونی در جهت تعقیب و محکوم کردن این افراد استفاده خواهد نمود.

امید است با رعایت اخلاق حرفه ای و مد نظر قراردادن استقلال و اتحاد وکلا، همگی موجبات حضور چشمگیر و آگاهانه وکلا درانتخابات پیش رو باشیم.

شورای تشکلهای وکلای دادگستری
۱۴۰۱/۴/۸

منبع: شورای تشکلهای وکلای دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا