اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

ایرادات شورای نگهبان به طرح تسهیل مجوز کسب و کار به جز تبصره راجع به قضات مرتفع شد

وکلاپرس ـ رییس کمیسیون جهش تولید از رفع کلیه ایرادات شورای نگهبان به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به جز تبصره مربوط به لزم شرکت قضات و نمایندگان مجلس در آزمون وکالت خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، سید شمس الدین حسینی که سمت ریاست کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد، در گزارشی از برخی مفاد جلسه روز گذشته این کمیسیون با حضور معاون حقوقی قوه قضاییه، عضو حقوقدان شورای نگهبان و وزیر دادگستری اطلاع داد.

بیشتر بخوانید: بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح تسهیل مجوزهای کسب‌وکار در کمیسیون جهش تولید

این نماینده مجلس در پستی اینستاگرامی از رفع کلیه ایرادات شورای نگهبان بر طرح تسهیل سخن گفت و چنین نوشت:

جلسه کمیسیون ویژه تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی امروز به رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار اختصاص داشت.

دکتر طحان نظیف عضو شورای نگهبان، حجه الاسلام والمسلمین قدرتی معاون قوه قضاییه و آقای رحیمی وزیر دادگستری در کمیسیون حضور یافتند همه ایرادات وابهامات به جز یک مورد برطرف شد.

بررسی رفع ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ” الزام نمایندگان مجلس و قضات به شرکت در آزمون وکلا برای دریافت پروانه وکالت” ادامه دارد.

لازم به ذکر است بر اساس آنچه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خبرگزاری‌ها منتشر کرده‌اند، مجلس بر موضع خود درباره لزوم شرکت قضات دادگستری در آزمون وکالت اصرار دارد.

این در حالی است که مقامات قوه قضاییه مخالف مقرره مجلس بوده و آن را توهین به شأن قضات تلقی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

 

‫۲ دیدگاه ها

  1. درود بر شرفت آقای حسینی و سایر همکاران شما که حق ما داوطلبان ازمون وکالت را با این طرح احیا کردید ، ای کاش زودتر اجرایی بشه که تو همین ازمون اخیر مشاوران اجرا کنن که کانون وکلا به حاشیه نبره و جمعیت بیشتر وکلا ۱۸۷ باشن ، سپاس

  2. قابل توجه نمایندگان محترم . با توجه به اینکه این حقی که شما از آن صحبت می کنید برای قضات و کارشناسان حقوقی و هیئت علمی و… یک حق مکتسب است که مبتنی بر آن سال ها این عزیزان با استرس و فشارهای موجود ناشی از مشاغل خود و بخصوص کارشناسان حقوقی با ۳۰ سال خدمت زحمت کشیده اند.بنظر می رسد هرگونه تصمیم شتاب زده در خصوص این موضوع و تبصره مورد اشاره موجب تنش هایی در این خصوص و نا رضایتی این افراد بخاطر تضییع این حق قانونی و در نتیجه لطمه به کارهایشان خواهد بود , پس اصلح است که طرح یاد شده اگر مورد نظر نمایندگان است بدون تبصره مذکور اصلاح و به شورای نگهبان جهت تصویب ارائه گردد و در یک فرصت مناسب و بدور از شتابزدگی در خصوص تبصره مورد بحث در قالب یک ماده واحده که جایگزین ماده ۸ لایحه استقلال و نیز بند مربوط در دستورالعمل مشاوران حقوقی برای معافیت است , شود و یا با توجه به شرایط خاص این عزیزان همگی از آزمون معاف می شوند یا حداقل یک آزمون بصورت تشریحی و تحلیلی ( نه تستی ) از این افراد با توجه به سوابق کار عملی آنان گرفته شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا