گفت و گو

اورژانس وکیل؛ جایگزین تکلیف قانونی وکلا برای ارائه مشاوره حقوقی

وکلاپرس– رییس کانون وکلای قزوین به تشریح نحوه مشارکت وکلا در طرح اورژانس وکیل پرداخت و گفت: جایگزین تکلیف قانونی وکلا برای ارائه مشاوره حقوقی است.

به گزارش وکلاپرس، طرح «اورژانس وکیل» با هدف حمایت فوری از اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان و کودکان در معرض خطر در کانون وکلای دادگستری استان قزوین افتتاح می‌شود.

سید محمد حسینی، ریس کانون وکلای استان قزوین، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: «اورژانس وکیل» برای جلوگیری از خشونت‌های اجتماعی در خانواده‌ها و کودک‌آزاری راه‌اندازی می‌شود تا مردم با تسلط به مسائل حقوقی، اشتباه نکنند؛ عمدتاً مشاهده می‌شود که افراد به دلیل عدم اشراف به مسائل حقوقی نتوانستند مدارک و ادله را حفظ کنند.

او افزود: این طرح به عنوان یک طرح خدماتی به مردم از سوی کانون‌ها اعلام می‌شود. شماره ۳۳۹۱۱-۰۲۸  به صورت شبانه‌روزی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا اقشار آسیب‌پذیر که نیاز به مشاوره فوری یا دیروقت دارند، بتوانند از خدمات وکلا بهره ببرند.

حسینی افزود: فایده این نهاد، این است که وکلای عضو کانون قزوین که در استان‌های دیگر ساکن هستند و تکلیف به ارائه مشاوره دارند، نیاز نیست حضور فیزیکی در کانون داشته باشند و از طریق دایورت شماره پاسخگو خواهند بود.

او در پاسخ به نحوه مشارکت وکلا در این فرآیند گفت: ارائه مشاوره تکلیفی است و به عبارت بهتر، جایگزین تکلیف قانونی وکلا برای ارائه مشاوره حقوقی است. لذا اگر برخی وکلا به دلیل شرایطی که دارند، امکان ارائه مشاوره حقوقی از طریق حضور در محل نداشته باشند، می‌توانند در صورت تمایل از این نهاد بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است در مراسم روز پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ کانون وکلای دادگستری قزوین، از رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، چهار نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مقامات قضایی استان و روسای کانون‌های وکلای دادگستری دعوت شده‌ است.

موضوعات قابل طرح در این نشست، افتتاحیه اورژانس وکیل و بررسی آثار طرح‌های مجلس بر حرفه وکالت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا