اخبار بین المللی

افزایش تعداد پذیرفته شدگان آزمون وکالت آمریکا پس از یک رکود دو ساله

وکلاپرس- بر اساس نتایج اولیه از آزمون وکالت در ایالت های آمریکا، نرخ قبولی در آزمون وکالت پس از چندین سال نوسانات ناشی از کووید، با افزایش همراه خواهد بود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، بر اساس اعلام کنفرانس ملی آزمون دهندگان وکالت در آمریکا، میانگین نمره ملی در آزمون وکالت چند ایالتی که در فوریه برگزار شده، با افزایش همراه بوده است.

بر اساس گزارش کنفرانس ملی آزمون دهندگان وکالت، میانگین نمره ملی در آزمون وکالت چند ایالتی در بخش ۲۰۰ سوال تستی، افزایش یافته است. این افزایش پس از دو سال کاهش در میانگین امتیاز آزمون وکالت چند ایالتی MBE (Multistate Bar Exam)، در بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ رخ می دهد.

بیشتر بخوانید:

اگر چه اکثر ایالت ها هنوز در مرحله امتیاز دهی به امتحانات فوریه هستند، که شامل بخش هایی فراتر از بخش ۲۰۰ سوال تستی است، و باید دید که آیا نرخ قبولی به طور کلی افزایش می یابد یا خیر.

تنها ویرجینیای غربی نتایج فوریه خود را گزارش کرده است و میزان قبولی کلی آن از ۵۵ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۴۵ درصد کاهش یافته است. اما این نتایج تنها بر اساس ۴۹ شرکت کننده در آزمون است.

بالاترین آمار شرکت کنندگان در پنج سال گذشته

تعداد افراد شرکت کننده در آزمون وکالت چند ایالتی در سراسر کشور ۱۹ هزار و ۴۹۶ نفر، اعلام شده است که این عدد بالاترین میزان شرکت کنندگان در پنج سال گذشته بوده است.

داده‌های کنفرانس ملی نشان می‌دهد که تعداد داوطلبان آزمون در سراسر کشور در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به زیر ۱۷۰۰۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان آزمون گفته اند که این کاهش در درجه اول به دلیل کاهش تعداد فارغ التحصیلان حقوق بوده است، زیرا که امتحانات به علت بیماری کووید به تعویق افتاد.

 آزمون وکالت چند ایالتی MBE (Multistate Bar Exam)، دو بار در سال در ماه های فوریه و جولای برگزار می شود.

متبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا