اخبار کانون هاویژه

اسامی نامزدهای انتخابات کانون وکلای یزد اعلام شد/ زارع مهرجردی استعفا داد و جعفری ندوشن رئیس کانون یزد شد

وکلاپرس- با پذیرش استعفای دکتر علی زارع مهرجردی از ریاست کانون وکلای یزد، وکیل محمدرضا جعفری ندوشن  به عنوان رئیس جدید کانون انتخاب شد. اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده کانون مذکور نیز اعلام شد.

به گزارش وکلاپرس، روابط عمومی کانون وکلای یزد در اطلاعیه‌ای خبر داد: «بنا بر مصوبه جلسه فوق العاده هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۹، ضمن استعفای دکتر علی زارع مهرجردی از سمت ریاست کانون، وکیل محمد رضا جعفری ندوشن به عنوان رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد و وکیل رامین رحمت زاده به سمت بازرس هیات مدیره انتخاب گردیدند.»

تمکین به آیین‌نامه جدید لایحه استقلال؟

به نظر می‌رسد این استعفا در پی اشکال دادگاه عالی انتظامی قضات در اجرای ماده ۱۱ آیین نامه جدید لایحه استقلال(مصوب ۱۴۰۰ ابراهیم رییسی) صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید:

علیرغم اعلام غیرقابل اجرا بودن هیچ‌یک از مفاد آیین نامه مذکور، با توجه به این استعفا، عملا دکتر زارع مهرجردی به ماده ۱۱ تمکین کرده است و برای عدم اجتماع دو سمت ریاست کانون و هیأت نظارت در یک نامزد انتخابات از سمت مدیریت کانون وکلای یزد کنار رفته است.

این در حالی است که دکتر جلیل مالکی(رئیس کانون وکلای مرکز) در یک موقعیت مشابه، از سمت کاندیداتوری انتخابات کناره گیری کرد تا با یک پیام ضمنی به دادگاه عالی انتظامی قضات از اصرار بر عدم قابلیت اجرای آیین‌نامه جدید لایحه استقلال توسط کانون های وکلای دادگستری خبر دهد.

ماده ۱ آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۳۳۳:

هیئت‌مدیره دو ماه به انقضاء هر دوره از بین وکلائی که حق حضور در هیئت عمومی دارند چهار نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل به رأی مخفی از خارج هیئت‌مدیره انتخاب می‌نماید که به ریاست رئیس کانون هیئت نظارت انتخاب هیئت‌مدیره بعد را تشکیل داده و به انتخاب آن اقدام نمایند.

ماده ۱۱ آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰:

– اعضای هیئت‌مدیره از طریق انتخابات تعیین خواهند شد. جهت نظارت بر انتخابات هیئت‌مدیره، هیئت نظارت با عضویت رئیس کانون به‌عنوان رئیس هیئت نظارت و ۴ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل تشکیل می‌شود. هیئت‌مدیره کانون، پنج ماه پیش از پایان هر دوره، اعضای اصلی و علی‌البدل را با رأی مخفی از بین وکلای پایه یک دارای حداقل چهل سال سن و ده سال سابقه وکالت که حق حضور در هیئت عمومی را داشته و خارج از هیئت‌مدیره فعلی بوده و داوطلب عضویت در هیئت‌مدیره آن دوره نباشند، انتخاب می‌کند. در صورت عدم حضور یا عذر هریک از اعضای اصلی عضو علی‌البدل جایگزین آن خواهد شد.

تبصره ۱- درصورتی‌که رئیس کانون داوطلب عضویت در هیئت‌مدیره بعد باشد، رئیس هیئت نظارت را نیز هیئت‌مدیره با لحاظ شرایط فوق تعیین خواهد کرد.

تبصره ۲- در این ماده و همچنین در هر موردی که در این آیین‌نامه احراز سمت یا انجام اقدامی منوط به سابقه وکالت باشد، سابقه قضایی به‌عنوان سابقه وکالت پایه یک محاسبه می‌شود، مگر اینکه در قانون به نحو دیگری مقرر شده باشد.

دادگاه عالی انتظامی قضات اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده کانون وکلای یزد را اعلام کرد

به گزارش هیات نظارت بر چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد، پس از ارسال اسامی داوطلبین شرکت در انتخابات به دادگاه عالی انتظامی قضات جهت بررسی صلاحیت داوطلبین، نهایتا لیست واجدین صلاحیت شرکت در انتخابات دوره چهارم در مورخ ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ به دفتر هیات نظارت واصل گردید.

بر این اساس افراد ذیل واجد شرایط شرکت در انتخابات دوره چهارم هیات مدیره کانون بدین شرح می باشد:

۱-محمد حسین صابری راد
۲-سید هادی نظام الحسینی
۳-الهه مهدیان
۴-مرتضی یزدان پناه
۵-سید حسین سالاری
۶-سید مجتبی جلیلی
۷-فرهاد ضیاعی منشادی
۸-نصیر زارع حجت آباد
۹-محمد حسین جعفری
۱۰-احمد دهقانی اشکذری
۱۱-حسین رمضانی نوق
۱۲-علی زارع مهرجردی
۱۳-محمد حسین سلیمیان
۱۴-سید محسن منتظری
۱۵-مرجان طهماسبی
۱۶-سید مهدی منصوری طزنجی
۱۷-سید عبدالرضا فاطمیون
۱۸-سید جعفر هاشمی باجگانی
۱۹-محمدرضا رحمت
۲۰-مهدی رستم آبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا