اخبار صنفیویژه

سه نامه دادگاه عالی انتظامی قضات به کانون وکلای مرکز درباره انتخابات هیأت مدیره بر اساس آیین‌نامه جدید لایحه استقلال

وکلاپرس- دادگاه عالی انتظامی قضات در نامه هایی به کانون وکلای مرکز لزوم معرفی رئیس هیأت نظارت بر اساس آیین نامه لایحه استقلال ۱۴۰۰ را متذکر شد.

به گزارش وکلاپرس، طبق تبصره ماده ۱۱  آیین‌نامه لایحه استقلال ۱۴۰۰ درصورتی‌که رئیس کانون داوطلب عضویت در هیئت‌مدیره بعد باشد، رئیس هیئت نظارت را نیز هیئت‌مدیره با لحاظ شرایط فوق تعیین خواهد کرد.

با توجه به آنکه کانون‌های وکلای دادگستری اجرای آیین نامه لایحه استقلال ۱۴۰۰ را ناممکن دانسته‌اند، لذا رئیس کانون وکلای مرکز روز گذشته برای حل مشکل عدم برگزاری انتخابات از نامزدی انتخابات مذکور انصراف داد تا بتواند در قالب ریاست هیأت نظارت بر انتخابات، سی و دومین انتخابات هیأت مدیره کانون مرکز را بدون حاشیه برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

از آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰:

ماده ۱۱- اعضای هیئت‌مدیره از طریق انتخابات تعیین خواهند شد. جهت نظارت بر انتخابات هیئت‌مدیره، هیئت نظارت با عضویت رئیس کانون به‌عنوان رئیس هیئت نظارت و ۴ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل تشکیل می‌شود. هیئت‌مدیره کانون، پنج ماه پیش از پایان هر دوره، اعضای اصلی و علی‌البدل را با رأی مخفی از بین وکلای پایه یک دارای حداقل چهل سال سن و ده سال سابقه وکالت که حق حضور در هیئت عمومی را داشته و خارج از هیئت‌مدیره فعلی بوده و داوطلب عضویت در هیئت‌مدیره آن دوره نباشند، انتخاب می‌کند. در صورت عدم حضور یا عذر هریک از اعضای اصلی عضو علی‌البدل جایگزین آن خواهد شد.

تبصره ۱- درصورتی‌که رئیس کانون داوطلب عضویت در هیئت‌مدیره بعد باشد، رئیس هیئت نظارت را نیز هیئت‌مدیره با لحاظ شرایط فوق تعیین خواهد کرد.

تصویر نامه های مذکور به شرح زیر است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا