گفت و گوویژه

اختصاص شعبه ۵ دادگاه انتظامی کانون وکلای قم به بانوان وکیل دادرس

وکلاپرس– بازرس کانون وکلای دادگستری قم با اشاره به اختصاص شعبه ۵ دادسرای انتظامی این کانون به وکیل بانوان دادرس گفت: دعاوی مطرح شده بدون در نظر گرفتن جنسیت ارجاع می شود.

به گزارش وکلاپرس، هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم به منظور درنظر گرفتن جایگاهی برای بانوان وکیل در حوزه دادرسی انتظامی، مصوب کرد که یک شعبه دادگاه انتطامی به بانوان اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید:

هدف ما این بود رویه سنتی را از بین ببریم

وکیل محسن زاهدنیا، بازرس و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم، درخصوص جزئیات این مصوبه گفت: این مصوبه اجرایی شده است و در حال حاضر شعبه ۵ دادگاه انتظامی متشکل از ۳ دادرس بانو است. هدف ما این بود رویه سنتی را از بین ببریم که باید در کنار بانوان دادرس، آقایانی وجود داشته باشند.

این وکیل دادگستری ضمن معرفی دادرسان شعبه ۵ گفت: وکیل معصومه محمدی، وکیل نجمه کرمانی و وکیل سیده فاطمه هاشمی دادرسان این شعبه هستند.

کلیه دادرسان سابقه دادیاری انتظامی داشته اند

وی ادامه داد: به منطور جلوگیری از ایجاد شائبه تفکیک جنسیتی، در یکی از شعب نیز یکی از بانوان در کنار دو دادرس آقا حضور دارند. دو دادیار بانو نیز با داشتن شرایط لازم در سایر شعب حضور دارند. لازم به ذکر است کلیه دادرسان انتخابی، سابقه دادیاری انتظامی در دادسرای این کانون را نیز داشته اند.

بازرس کانون وکلای دادگستری قم همچنین گفت: دعاوی مطرح شده بدون در نظر گرفتن جنسیت دادرسان شعب -اعم از زن و مرد- به آنها ارجاع می‌شود.

او با اشاره به بدیع بودن این اقدام در رویه کانون های وکلای دادگستری گفت: امیدواریم این اقدام، الگویی برای سیستم قضایی، انتظامی و شبه قضایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا