گفت و گو

احضار زینب رحیمی ؛ یکی از بازماندگان سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیستی

وکلاپرس– یکی از خبرنگاران بازمانده از سانحه سقوط اتوبوس خبرنگاران محیط زیستی براساس شکایت کیفری سازمان حفاظت محیط زیست کشور احضار شده است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل محمد داس‌مه از احضار یکی از خبرنگاران بازمانده از سانحه سقوط اتوبوس خبرنگاران محیط زیستی براساس شکایت کیفری سازمان حفاظت محیط زیست کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید:

او در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس گفت: زینب رحیمی خبرنگار حوزه محیط زیست و یکی از خبرنگاران بازمانده از سانحه سقوط اتوبوس خبرنگاران محیط زیست است

داس‌مه ادامه داد: او براساس شکایت کیفری سازمان حفاظت محیط زیست کشور به اتهام افترا به عنوان مطلع به دادسرای جرایم رایانه‌ای (دادسرای رسانه و رایانه سابق) احضار شده است.

این وکیل دادگستری افزود: علی رغم اینکه در برگه شکوائیه موضوع شکایت افترا قید شده اما در شرح شکایت سازمان حفاظت محیط زیست درخواست تعقیب به اتهام تهمت و نشر اکاذیب مطرح شده است. نظر به اینکه عناوین مجرمانه افترا، تهمت و نشر اکاذیب سه بزه مجزا هستند، مشخص است که سازمان حفاظت محیط زیست در تعیین مجازات و شکایتی که مطرح کرده است، دچار نوعی آشفتگی حقوقی است.

وی افزود: مضافا سازمان حفاظت محیط زیست در این شکایت از نماینده حقوقی جهت پیگیری این شکایت بهره می برد. این شکایت در حالی مطرح شده که زینب رحیمی خبرنگار حوزه محیط زیست در سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در بازدید از طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه در آن اتوبوس حضور داشت،

داس‌مه در پایان گفت: بسیاری از ناظران و منتقدین این شکایت را برخلاف وعده دولت سیزدهم مبنی بر اعدم طرح شکایت علیه خبرنگاران  می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا