گفت و گو

صدور قرار جلب به دادرسی برای دو مدیر در پرونده سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیستی + تصویر مستندات

وکلاپرس- وکیل پرونده سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست، از صدور قرار جلب به محاکمه مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه خبر داد.

 وکیل محمد داس‌مه در گفت و گو با وکلاپرس و در بیان آخرین وضعیت پرونده سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست از صدور قرار جلب به محاکمه مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه خبر داد.

صدور قرار جلب به محاکمه مبنی بر تسبیب در قتل غیرعمد و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی

او درمورد آخرین رأی صادر شده گفت: شعبه ۱۱۱ دادسرای کیفری دو مجتمع شهید بهشتی در دادنامه مورخ ۳۰ شهریورماه امسال اعتراض بر قرار منع تعقیب را پذیرفته است و قرار جلب به محاکمه مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه را مبنی بر تسبیب در قتل غیرعمد و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی با فرض تساوی مسئولیت صادر کرده است.

این وکیل دادگستری گفت: در رأی صادره آمده که عقیده بر این است که تمامی عوامل دخیل در وقوع حادثه دارای مسئولیت هستند. لازم به ذکر است این رأی قطعی است.

بیشتر بخوانید:

هنوز اظهار نظر قضایی درمورد راهداری و ستاد احیا انجام نشده است

وکیل پرونده سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست درخصوص مسئولیت ستاد احیا دریاچه ارومیه و راهداری و حمل و نقل -که در گزارش کارشناسی هیات پنج نفره ذکر شده است- گفت: از آنجا که بازپرس نفیا و اثباتا هیچ اظهار نظر قضایی درمورد راهداری و ستاد احیا انجام نداده و قراری صادر نکرده است، لذا فعلا دادگاه با تکلیفی مواجه نیست.

او افزود: در همین راستا تلاش میکنیم بازپرسی ارومیه علاوه بر صدور کیفرخواست اخیر، درخصوص ستاد احیا دریاچه ارومیه و راهداری و حمل و نقل نیز اظهار نظر قضایی کند و قرار نهایی را صادر کند.

دادسرای شهرستان ارومیه صالح به رسیدگی تشخیص داده شده است

داس‌مه همچنین اظهار کرد: در تاریخ ۱۵ آذر امسال پرونده مجددا به شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر آذربایجان غربی رفت و درخصوص اختلاف حاصله درمورد صلاحیت قضایی رسیدگی به این پرونده اعلام کرد که به استناد ماده ۳۰۸ قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به اتهامات مدیرکل اداره محیط زیست آذربایجان غربی و رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه در صلاحیت دادگاه مرکز استان است. لذا دادسرای شهرستان ارومیه صالح به رسیدگی است.

او درخصوص وضعیت فعلی پرونده سانحه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست گفت: درحال حاضر پرونده در بازپرسی شعبه ۶ قرار دارد و دادسرا به تکلیف قانونی خود مبنی بر تبعیت از رای دادگاه انجام وظیفه کند و پرونده را با صدور کیفرخواست برای محاکمه به دادگاه صالح ارسال کند.

تصاویر آراء در ادامه آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا