اخبار بین المللی

اتحادیه بین‌المللی وکلا(IBA) از ارجاع پرونده جنایات جنگی روسیه به دیوان بین‌المللی کیفری(ICC) حمایت کرد

وکلاپرس-  اتحادیه بین‌المللی وکلا (IBA) حمله روسیه به اوکراین را در بحبوحه حملات بی‌رویه به غیرنظامیان و نقض مداوم قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را محکوم کرد.

به گزارش وکلاپرس، اتحادیه بین‌المللی وکلای دادگستری  (IBA) ضمن محکومیت حمله روسیه به اوکراین، از تصمیم دادستان دیوان کیفری بین المللی (ICC) برای بررسی مقدماتی وضعیت اوکراین در این دیوان حمایت کرد.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه بین‌المللی وکلا با بیان اینکه ” هیچ توجیه قانونی برای اقدام  ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) وجود ندارد” حمایت خود را از تصمیم دادستان دادگاه کیفری بین المللی (ICC) مبنی بر آغاز تحقیقات در خصوص وقوع جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توسط حکومت روسیه اعلام کرد.

۳۸ کشور خواستار بررسی حمله روسیه به اوکراین در دیوان بین المللی کیفری

همچنین IBA اعلام کرد: با ۳۸ کشوری که روسیه را به دلیل جنایات جنگی ادعایی مرتکب شده درحمله به اوکراین، به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع داده‌اند، همگام است.

استرنفورد مویو، رئیس IBA، اعلام کرد: «همانطور که قبلاً گفتم، هیچ توجیه قانونی برای تهاجم روسیه به اوکراین وجود ندارد. دیوان کیفری بین المللی اکنون باید صلاحیت قضایی خود را بر قلمرو اوکراین و در نتیجه اعمال روسیه در اختیار بگیرد.

پوتین نمی تواند از عدالت فرار کند

مدیر اجرایی IBA، دکتر مارک الیس، اظهار داشت: “رئیس جمهور پوتین ممکن است خود را دست نیافتنی ببیند.” با این حال، او نمی تواند از عدالت فرار کند. طبق قوانین بین‌المللی، هیچ گونه مصونیت و محدودیتی برای انواع جنایاتی که در اوکراین انجام می‌شود وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه IBA  اعلام کرده است تهاجم روسیه به اوکراین شواهد قانع کننده ای از نقض فاحش قوانین بین المللی بشردوستانه توسط نیروهای مسلح روسیه را نشان می دهد و در همین راستا از وکلای عضو خود خواسته است تا با محکوم کردن تهاجم روسیه به شدیدترین شکل، از اوکراین حمایت کنند.

محدودیت های اعمال شده از سوی IBA برای وکلای روسی

در راستای محکوم کردن اقدام اخیر روسیه در حمله به اوکراین، اتحادیه بین‌المللی وکلا دو محدودیت زیر را در مورد این کشور اعمال کرده است:

  • تا زمان مقتضی، هیچ مقام دولتی و یا سازمانی از روسیه در رویدادهای کمیته IBA شرکت نخواهند کرد.
  •  تا زمان مقتضی هیچ رویداد IBA در روسیه برگزار نخواهد شد.

منبع: اتحادیه بین‌المللی وکلا (IBA)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا