اخبار بین المللی

اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری (IBA) حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد

وکلاپرس- اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری (IBA) حمله روسیه به اوکراین را که به دستور ولادیمیر پوتین انجام شده است، به شدت محکوم کرد.

به گزارش وکلاپرس، استرنفورد مویو، رئیس IBA در بیانیه ای حمله روسیه به اوکراین را نقض قوانین بین المللی برشمرد و آن را محکوم کرد.

قلمرو تنها باید با رضایت تغییر کند

استرنفورد مویو، رئیس IBA اظهار داشت: این اقدام رئیس جمهور پوتین نقطه عطفی است که بدون شک قوانین بین المللی را نقض می کند. کشورهای عضو سازمان ملل متحد، از سال ۱۹۴۵، توافق کرده اند که قلمرو تنها باید با رضایت تغییر کند. این قاعده در مرکز حفظ قانون و نظم بین المللی بین دولت ها قرار دارد. IBA که برای ترویج و حمایت از حاکمیت قانون تأسیس شده است، تهاجم روسیه به اوکراین را به شدت محکوم می کند.

بیشتر بخوانید:

تنها دو استثنا برای نقض قوانین بین‌الملل وجود دارد

مدیر اجرایی IBA، مارک الیس، اظهار داشت: «قوانین بین‌الملل واضح و مطلق است. یک کشور از استفاده یا تهدید به زور علیه دولت دیگر منع شده است. این امر برای تضمین عدم نقض تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دولت است. تمام موارد استفاده از زور توسط یک دولت علیه کشور دیگر… نقض می شود. این اصل حمایتی خدشه ناپذیر و یکی از اساسی ترین هنجارهای حقوق بین الملل است.
تنها دو استثنا برای این اصل وجود دارد؛ دولت برای دفاع از خود یا بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل عمل کند. هیچ یک از این دو استثنا برای اقدامات روسیه علیه اوکراین قابل اعمال نیست.

منبع: اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری (IBA) 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا