آیین نامه

آیین نامه داخلی کمیسیون علمی کانون وکلای دادگستری کردستان

 وکلاپرس-  هیأت مدیره کانون وکلای خوزستان آیین نامه داخلی کمیسیون علمی این کانون را تصویب و منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، در اجرای بند ه ماده ۶ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و در راستای تحقق مصوبه هیأت مدیره مورخه ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ کانون وکلای استان کردستان، علاوه بر رعایت آیین نامه داخلی کمیسیون ها تشکیلات، وظایف و اختیارات کمیسیون علمی کانون وکلای دادگستری کردستان به شرح ذیل تعیین و مورد تصویب هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

الف) اهداف، وظایف و اختیارات

کمیسیون علمی وظیفه وسایل پیشرفت علمی و عملی وکلا را از طرق ذیل فراهم می نماید و ابهامات و مسائل علمی مربوط به حوزه مقررات وکالت و اداره امور کانون را به قرار ذیل مرتفع می نماید.

۱- آموزش: برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای وکلا و کارآموزان.

٢- پژوهش: تأسیس نشریه علمی وکالت و تقویت، نظارت و حمایت از آن در جهت کسب درجه علمی از مراجع ذی صلاح قانونی بر اساس استانداردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و انجام طرح های پژوهشی مورد نیاز کانون.

۳- مشورت: ارائه پاسخهای مشورتی به سؤالات علمی ارکان کانون در ارتباط با ابهامات قانونی مربوط به نحوه اداره کانون و مسائل مربوطه به دادسرا و دادگاه انتظامی کانون

ب) طرز تشکیل و حد نصاب

١- انتخاب رئیس، نائب رئیس و دبیر کمیسیون به وسیله اعضا و تأیید هیأت مدیره می باشد.

٢- کمیسیون باید هر ماه نسبت به تشکیل جلسه اقدام و حداقل دو روز پیش از تاریخ جلسه، نسبت به اطلاع رسانی و دعوت از اعضا به طریق مقتضی اقدام نماید.

۳- حد نصاب لازم برای تشکیل جلسات کمیسیون، ۳ نفر است و دستور جلسه باید از قبل تهیه، و پیش از شروع جلسه قرائت گردد.

۴- تصمیمات کمیسیون با اکثریت اعضای حاضر در جلسه اتخاذ میشود و مصوباتی که دارای بار مالی باشد پس از تصویب در جلسه هیأت مدیره، لازم الاجرا می گردد.

۵- غیبت غیرموجه هر یک از اعضای کمیسیون بیش از ۳ دفعه متوالی یا ۵ دفعه متناوب، موجب انتفای عضویت فرد غایب می شود، مرجع احراز موجه بودن غیبت، خود کمیسیون می باشد و عضو غایب در این خصوص فاقد حق رأی است.

۶- یک نفر از کارمندان کانون به انتخاب هیأت مدیره به عنوان رابط اجرایی تعیین می شود.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای کردستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا