گفت و گوویژه

نگاهی به آخرین وضعیت پرونده مرگ مشکوک وکیل میلان برزگر

وکلاپرس- به گفته عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان وکیل مادر مرحوم میلان برزگر درصدد برگزاری جلسه مصالحه با متهم برآمده است.

اخیرا مرگ مشکوک دو وکیل زن عضو کانون های وکلای گیلان و خراسان خبرساز شده بود. هر دو وکیل میلان برزگر در شهر رشت و وکیل سعیده محمدی  در شهر مشهد در مهرماه به نحوی مشکوک درگذشتند.

محمود پورعسکری، دبیر و عضو هیأت مدیره کانون وکلای گیلان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت پرونده مرگ مشکوک وکیل میلان برزگر گفت: از نتیجه پزشکی قانونی اطلاعی ندارم. اما تا جایی که می دانم قرار بود وکیل مادر مرحوم جلسه مصالحه تشکیل دهد و رسیدگی متوقف شود.

بیشتر بخوانید: نگاهی به حادثه قتل «پریوش ظفری» و عدم پاسخگویی مدیران کانون وکلای کرمانشاه

عضو هیأت مدیره کانون وکلای گیلان: گویا متهم از وکلای مرکز مشاوران بوده است

وکیل پورعسکری درخصوص اقدامات حمایتی این کانون از وکیل مرحوم میلان برزگر گفت: به محض وقوع حادثه، کانون وکلای گیلان وکیل شاپور یوسف‌پور آذر را به خانواده مرحوم معرفی کرد.

این عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان در بیان جزئیات ماجرا افزود: وکیلی که دوست مرحوم بوده و مرحوم به خانه اش رفته بود، از وکلای مرکز مشاوران بوده است و گویا مدارکی که اثبات کننده وقوع قتل باشد به دست نیامده است. به همین دلیل قرار بر مصالحه بوده است اما از نتیجه این اقدامات بی خبریم.

پورعسکری افزود: نتیجه پزشکی قانونی اعلام شده است ولی از جزئیات آن بی خبر هستم.

به نظر می‌رسد نبود ساز و کاری مدون در کانون وکلای گیلان و سایر کانون‌های وکلای دادگستری برای پیگیری وضعیت وکلایی که جان خود را به سبب فعالیت‌های حرفه‌ای یا به علل مشکوک از دست می‌دهند، موجب شده است تا این نهادها چند وقت پس از وقوع حادثه درگیر بروکراسی‌های مرسوم برای مدیریت نهاد وکالت شده و عملاً وقت و توانی برای اطلاع رسانی بروز و پیگیری دائمی این موارد تا بسته شدن پرونده نداشته باشند.

وکیل شاپور پورآذر: پرونده در مرحله تحقیقات است و نمی‌توانم جزییات را بگویم

شاپور یوسف‌پور آذر، وکیل مادر مرحوم میلان برزگر، در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص نتیجه پزشکی قانونی و نتیجه مصالحه عنوان کرد: باتوجه به اینکه پرونده در مرحله تحقیقات است نمی توانم اطلاعاتی درخصوص نظریه پزشکی قانونی و جزئیات پرونده بدهم.

لازم به ذکر است مرحوم وکیل میلان برزگر، عضو کانون وکلای دادگستری گیلان، دهم مهرماه سال جاری در حادثه ای مشکوک از طبقه پنجم آپارتمان دوستش در منطقه گلسار رشت سقوط کرد و به علت شدت جراحات وارده درگذشت.

رییس کانون وکلای دادگستری گیلان در تاریخ ۱۵ مهرماه درخصوص علت فوت وکیل میلان برزگر گفته بود تعیین علت فوت منوط به وصول نظریه پزشکی قانونی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا