یادداشت

چرا ترامپ خود و اعضای خانواده اش را عفو نکرد ؟

وکلای ترامپ او را از تصمیمش برای عفو خود و اعضای خانواده اش منصرف کردند

وکلاپرس- در حالی که برخی گمانه زنی ها حکایت از قصد ترامپ برای عفو خود و اعضای خانواده اش داشتند، ولی در فرمان عفوی که در روز آخر زمامداری ترامپ صادر شد خبری از عفو خودش و اعضای خانواده اش و همچنین اعضای جمهوری خواه کنگره نبود.

هشدار مشاوران حقوقی ترامپ

به گزارش سی ان ان مشاوران حقوقی ترامپ به او هشدار داده بودند که اگر آن طور که زمانی گفته بود بخواهد خودش و خانواده‌اش را عفو کند، از نظر قانونی در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیرد، زیرا این عفو به طور ضمنی می تواند بر ارتکاب جرم از سوی او و سایر افراد عفو شده تلقی شود.

همچنین به ترامپ هشدار داده شده است که اگر بخواهد اعضای جمهوری خواه کنگره که احتمال تعقیب قضایی آنان به دلیل مداخله در یورش به کنگره وجود دارد را عفو کند، بقیه سناتورها در جریان استیضاحش علیه او موضع خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

جلسه ترامپ و خانواده اش با وکلا پیش از صدور فرمان عفو

بنابر این گزارش، در این جلسه که علاوه بر ترامپ دخترش ایوانکا، و دامادش هم حضور داشتند، پت سیپولون و وکیل دیگری که نمایندگی ترامپ را در اولین استیضاحش به عهده داشتند، به او گفتند که نباید خودش، خانواده‌اش یا هر عضو جمهوری‌ خواه کنگره را پیشاپیش عفو کند مگر آن که به جرم خاصی اشاره کند.

پیش از این دادستان کل سابق آمریکا هم همین هشدار را به ترامپ داده بود.

بر اساس این گزارش، آقای ترامپ چند روز پس از این هشدار باز هم فکر عفو خودش و خانواده‌اش را مطرح می‌کرد، ولی ظاهرا بعدا به طور کلی از انجام آن مصرف شده است.

۷۳ نفر در فرمان عفو روز آخر

ترامپ ساعتی پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش طی فرمانی ۷۳ نفر را عفو کرد، از جمله استیو بنن مشاور سابقش که در ارتباط با ساخت دیوار مرزی با مکزیک به کلاهبرداری و پولشویی متهم شده بود اما هنوز دادگاهی برایش برگزار نشده است.

در میان عفوشدگان دو خواننده رپ هم حضور داشتند، که به دلیل حمل سلاح گرم محکوم شده‌ بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا