اخبار بین المللی

برنامه ترامپ برای عفو ده ها نفر در روز آخر ریاست جمهوری

احتمال عفو خود ترامپ و رودی جولیانی وکیلش و حمله کنندگان به کنگره وجود دارد

وکلاپرس- بنا بر اعلام برخی منابع مطلع، برنامه ترامپ این است که پیش از ترک کاخ سفید حدود ۱۰۰ نفر دیگر را نیز مشمول عفو یا تخفیف مجازات کند.

تهیه لیست ۱۰۰ نفره برای عفو

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از سه منبع مطلع خبر از تهیه لیستی برای عفو از سوی دونالد ترامپ داده‌است. گفته می‌شود که حدود یکصد نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات خواهند شد.

سه منبع مطلع اعلام کرده‌اند که دونالد ترامپ روز یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ جلسه‌ای با مشاوران خود در کاخ سفید برای تهیه لیست کسانی که باید مشمول عفو شوند، تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید:

برنماه ترامپ برای اعلام لیست در روز آخر

بر اساس خبری که سی‌ان‌ان منتشر کرده، قرار است دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۳۰ دی ماه، یک روز پیش از ترک کاخ سفید، فهرست کسانی را که مورد عفو واقع می‌شوند را منتشر کند.

احتمال عفو خود ترامپ و وکیلش

روشن نیست که آیا ترامپ اقدام به عفو خود، نزدیکانش و از جمله رودی جولیانی، وکیل خود خواهد کرد یا نه. رسانه‌های آمریکا چنین احتمالی را منتفی نمی‌دانند. این در حالی است که گفته می‌شود چنین اقدامی به معنای پذیرش تقصیر و جرم از سوی خود دونالد ترامپ خواهد بود.

نگرانی از عفو حمله کنندگان به کنگره

علاوه بر آن، این نگرانی وجود دارد که ترامپ در واپسین روز زمامداری خود اقدام به عفو یا تخفیف مجازات کسانی بکند که در آشوب روز ششم ژانویه و حمله به ساختمان کنگره نقش داشته‌اند.

در همین ارتباط سناتور لیندسی گراهام، یکی از متحدان ترامپ و یکی از سیاستمداران ارشد حزب جمهوریخواه به ترامپ درباره عفو این افراد هشدار داد.

گفته می‌شود اعلام عفو برای آشوبگران روز ششم ژانویه به معنای آن خواهد بود که ترامپ حمله به ساختمان کنگره را اقدامی درست می‌داند.

منبع: دویچه وله فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا