اخبارویژه

حساب توییتری ترامپ برای همیشه معلق شد

وکلاپرس ـ حساب توییتری دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی آمریکا، پس از انتشار چند توییت جنجالی برای تغییر نتیجه انتخابات این کشور به طور دائم تعلیق و بسته شد.

به گزارش وکلاپرس، شبکه اجتماعی توییتر صفحه چهل و پنجمین رییس جمهور مستقر ایالات متحده آمریکا را به دلیل نقض قوانین و مقررات این شبکه، به طور دائم به حالت تعلیق یا همان Suspend درآورد.

به گفته خبرگزاری ایرنا، ترامپ این رسانه اجتماعی آمریکایی را رها نکرد و بعد از آن که توییتر صفحه دونالد ترامپ را از ادامه کار محروم کرد، او برای ادامه دادن به پیام های توییتری اش به صفحه رسمی ریاست جمهوری آمریکا مراجعه کرد.

در مقابل توییتر پیام های ترامپ را از صفحه رسمی ریاست جمهوری آمریکا نیز حذف کرد.

بیشتر بخوانید: شانس ترامپ برای عدم تایید انتخابات در کنگره ایالات متحده آمریکا

توییتر در بیانیه روز جمعه خود آورده است: پس از بررسی دقیق توییت‌ های اخیر از حساب دونالد ترامپ و زمینه پیرامون آنها – به طور خاص نحوه دریافت و تفسیر آنها در توییتر و خارج از آن – ما حساب را به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت، برای همیشه تعلیق کردیم.

در همین حال روز پنجشنبه زاکربرگ، مدیر شبکه اجتماعی فیس بوک، نیز در بیانیه‌ای از مسدود شدن حساب کاربری ترامپ در فیس بوک و اینستاگرام خبر داد.

آنچه جای تأمل دارد این است که این رسانه های اجتماعی در آمریکا تأسیس شده و حضور دارند؛ با این حال بدون ترس از اقدامات تلافی جویانه از سوی حاکمیت، اقدام به بستن حساب کاربری بالاترین مقام سیاسی کشور خود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اهدای جایزه حقوق بشر کانون وکلای آمریکا به نسرین ستوده

حساب توییتری ترامپ، رییس جمهور حال حاضر آمریکا، بیش از ۸۸ میلیون دنبال کننده داشت که وی از آن برای اطلاع رسانی رسمی از دیدگاه ها و دستوراتش استفاده می کرد.

این شبکه اجتماعی هشدار داده بود در صورت تداوم انتشار پیام های خشونت آفرین ترامپ، حساب کاربری او را مسدود خواهد کرد؛ پیام هایی که در چند روز گذشته از سوی ترامپ و در جهت بهره مندی از فشار طرفداران خود برای تغییر نتایج انتخابات آمریکا در توییتر منتشر شد و منجر به تسخیر چند ساعته کنگره آمریکا به دست برخی از افراطی های طرفدار وی شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا