اخبار مجلس شورای اسلامی

عضو هیأت رییسه مجلس: کانون وکلا در مقابل قانون قلدری می‌کند!

وکلاپرس- محسن دهنوی  در گفت و گو با میز اقتصاد شبکه خبر با بیانی تهدید آمیز، کانون های وکلا را به علت عدم بارگذاری پروانه کارآموزی وکالت در درگاه ملی مجوز ها مجرم توصیف کرد.

به گزارش وکلاپرس، محسن دهنوی(عضو هیأت رییس مجلس شورای اسلامی) در گفت و گوی روز ۵ فروردین خود با میز اقتصاد شبکه خبر با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۱، اقدام کانون های وکلا و سایر دستگاه هایی را که به درگاه ملی مجوز ها متصل نشده اند، قلدری توصیف کرد و از برخورد قضایی با این سازمان ها خبر داد.

بیشتر بخوانید:

دهنوی در این گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد:

دو سه دستگاه مثل شهرداری ها، کانون وکلا مقابل قانون به نوعی قلدری می کنند و عمدا در این چهارچوب قرار نمی گیرند.

همین جا هشدار می دهم: ما در قانون بودجه یک بند و جمله ای آورده ایم که این مهم است

 در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بندی آورده‌ایم که بر اساس آن صدور هرگونه مجوزی خارج از درگاه ملی مجوزهای کشور و اخذ هرگونه وجه بابت صدور مجوز در خارج از این درگاه جرم محسوب می‌شود.

در قانون بودجه بندی وجود دارد که از فروردین ماه لازم الاجراست؛

نوشتیم: صدور هرگونه مجوزی خارج از درگاه ملی (که دکتر سیاح متولی آن است) و اخذ هرگونه وجه از مردم بابت صدور مجوز خارج از این درگاه جرم محسوب می شود؛ یعنی از این به بعد هر دستگاهی خارج از این سامانه برای صدور مجوز بخواهد ریالی از مردم پول بگیرد، نه تنها آن پول باید برگردد بلکه اخذ این هزینه جرم محسوب می شود.

این در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده و در فروردین ماه لازم به اجراست. به دیوان محاسبات اعلام کردیم و دیوان محاسبات حتما برخورد خواهد کرد.

راه برخورد با دستگاه متخلف هم این است که ما به عنوان مجلس و وزارت اقتصاد درکنار هم باید در کمیسیون اصل ۹۰ برای دستگاه های متخلف تشکیل پرونده بدهیم و تعارف هم نکنیم؛ این حق مردم و حق کسب و کارها است. باید با مدیر متخلف برخورد حقوقی و قطعی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا