اخبارویژه

جلیل مالکی خبر داد: هیچ شرط سنی برای شرکت در آزمون وکالت به تصویب نرسیده است

وکلاپرس- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز صراحتا اعلام کرد از دیدگاه کانون وکلای دادگستری هیچ شرط سنی مصوب نشده است و فقط دو درس به آزمون وکالت ۱۴۰۰ اضافه شده است.

به گزارش وکلاپرس ، دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفت و گو با خبرنگار اختبار گفت: درمورد شرط سنی هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده است و همه اخبار شایعه است. دیدگاه ماه این است که شرط سنی مثل سابق باشد.

بیشتر بخوانید: بیانیه پایانی چهلمین نشست هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا

از دیدگاه کانون وکلای دادگستری هیچ شرط سنی مصوب نشده است

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: این مسئله بستگی به سازمان سنجش دارد که با ما مخالفت نکند و مانعی ایجاد نکند. صراحتا اعلام می کنم از دیدگاه کانون وکلای دادگستری هیچ شرط سنی مصوب نشده است و فقط دو درس حقوق اساسی و متون فقه به آزمون اضافه شده است. امیدوارم مسئله شرط سنی را با سازمان سنجش حل کنیم.

منبع مطالعه درس متون فقه توسط هیأت نظارت بر آزمون تعیین خواهد شد

او در پاسخ به پرسش خبرنگار وکلاپرس درخصوص منبع مطالعه درس متون فقه گفت: در این مورد هنوز تصمیم اتخاذ نشده است. منبع درسی بایستی توسط هیأت نظارت بر آزمون تعیین شود. ان شاء الله به زودی هیأت نظارت بر آزمون تشکیل جلسه خواهد داد و در این خصوص تعیین تکلیف خواهد کرد.

مالکی درخصوص تصمیم گیری درخصوص زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: زمان برگزاری آزمون همان است که قبلا اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:‌ حقوق اساسی و متون فقه به دروس آزمون وکالت اضافه شد

گفتنی است درس متون فقه در بخش سوالات مربوط به اصول فقه گنجانده خواهد شد. این در حالی است که درس حقوق اساسی به عنوان یک درس جدا سوالات مخصوص به خود را در آزمون وکالت ۱۴۰۰ و دیگر آزمون های وکالت پیش رو خواهد داشت.

این تصمیم در راستای ماده ۴۰ آیین نامه جدید لایحه استقلال است که پیشتر کانون های وکلا تصمیم به عدم اجرای آن گرفته بودند.

لازم به ذکر است علیرغم گفته دکتر مالکی در خصوص عدم تصمیم گیری درباره شرط سنی، پیشتر روابط عمومی برخی از کانون های وکلای دادگستری از تأیید تبصره ماده ۳۸ آیین نامه جدیدالتصویب توسط هیأت عمومی اسکودا خبر داده بودند.

تبصره ماده ۳۸ آیین نامه لایحه استقلال: داوطلب کارآموزی در موقع ثبت‌نام در آزمون باید بیست‌ و چهار سال کامل شمسی داشته باشد.

یک دیدگاه

  1. از جناب مالکی عزیز خواهش میکنم با تمام قدرت مقاومت کنند اثرات سو شرط سنی چه در کوتاه مدت چه در بلند مدت قطعا برای شما عیان است نگذارید نخبگان حقوق مرکز وکلا را به کانون ترجیح بدهند

    دعای ما پشت و پناه شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا