اخبار صنفیویژه

رییس کانون وکلای مرکز: بیش از ۲۰۰ نفر از وکلای دادگستری را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم

وکلاپرس ـ دکتر جلیل مالکی در نشست خبری امروز خود با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت از مرگ بیش از ۲۰۰ نفر از وکلا در اثر ابتلا به کرونا خبر داد و پیگیری کیفری مسئولین مربوطه را در صورت عدم واکسیناسیون وکلا وعده داد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر جلیل مالکی،رییس کانون وکلای مرکز، در نشست خبری امروز خود (۱۸ مرداد ۱۴۰۰) خود از عملکرد وزارت بهداشت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: واکسیناسیون وکلای دادگستری عضو کانون وکلای بوشهر از هفته آینده آغاز خواهد شد

 وی با اشاره به واکسیناسیون وکلا بیان کرد: در شرایطی که یکی از خطر پذیرترین اقشار کشور وکلای دادگستری هستند که هر روزه در دادسراها، مراجع قضایی و زندان‌ها در معرض ابتلا به ویروس هستند، جای تاسف است که درخواست‌های مکرر کانون وکلای دادگستری برای در اولویت قرار گرفتن وکلا هنوز مورد اجابت متولیان امر قرار نگرفته است.

ابتلای ۵ هزار وکیل و مرگ بیش از ۲۰۰ نفر از ایشان در اثر کرونا

مالکی ادامه داد: قریب به ۵ هزار نفر از وکلا مبتلا به کرونا شدند و بیش از ۲۰۰ نفر از وکلا در نتیجه ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند؛ مسئولانی که  از اولویت قرار دادن این قشر خودداری کردند، باید پاسخگوی فوت این وکلا باشند.

این حقوقدان اضافه کرد: مسئولیت کیفری برای این افراد وجود دارد و چنانچه  در روزهای آینده وکلا در اولویت واکسن قرار نگیرند، کانون وکلا اقدام به تعقیب مسئولیت کیفری مسئولانی که منجر به مرگ وکلا شده‌اند، می‌کند.

منبع: ایلنا

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا